یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

300 تن از طلاب غیرایرانی در مسابقه علمی تفسیر قرآن به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مسئول برگزاری مسابقه تفسیر قرآن طلاب غیرایرانی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که مسابقه تفسیر بین طلاب غیر ایرانی به همت اداره قرآن و حدیث مجتع عالی فقه برگزار شده است، اظهارداشت: در این مسابقه علمی، 300 نفر از طلاب این مجتمع در دو بخش تفسیر المیزان و نمونه به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام ابوطلاب عابدی افزود: این مسابقه علمی، بیست و هفتمین دوره این مسابقات علمی است که از سال 1385 در این مجتمع آغاز شده است؛ مسابقه تفسیر المیزان بین طلاب پایه های سه و چهار و مسابقه تفسیر نمونه بین طلاب پایه اول تا سوم برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که در هر مرحله از مسابقات نیمی از یک جزء، مورد بحث قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: جزواتی از منابع و مفاهیم تفسیری این قسمت ها در اختیار داوطلبان قرار داده است و شرکت کنندگان به 40 سوال تستی مفهومی پاسخ می دهند.

حجت الاسلام عابدی افزود: تا کنون 150 دوره تفسیرالمیزان و 150 دوره تفسیر نمونه به افرادی که موفق به کسب امتیاز بالای 85 در این مسابقات شده اند، اهدا شده است.

وی ادامه داد: افراد برگزیده مسابقه تفسیری علاوه بر بهره مندی از جوایز و ثبت نمرات و سوابق تحصیلی، به مراکز و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی علوم قرآنی برای ادامه تحصیل و پژوهش معرفی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha