جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی به تشریح مهم ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار نوری مالکی، نخست وزیر عراق در دیدارش با معظم له پرداخت.

به گزارش سرویس استان های حوزه نیوز، رییس دفتر مقام معظم رهبری، طی سخنانی در مراسم ایام فاطمیه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان در شهر رشت برگزار شدبا اشاره به دیدار اخیر نوری مالکی با مقام معظم رهبری ابراز داشت: از آنجایی که عراق بعد از ایران دارای بیشترین میزان جمعیت شیعه در جهان می باشد،  رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو نکته مهم را به نوری مالکی یاد آوری کرد.

وی همچنین افزود: ایجاد یک نهضت علمی گسترده در کشور عراق جهت خودکفایی و بی نیازی از سایر کشورها، اولین و مهمترین نکته ای بود که  مقام معظم رهبری در این دیدار به نور مالکی متذکر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: در واقع آینده تمام ملت ها در گرو  پیشرفت و سازندگی است و اگر امروز جهان خواران با بی رحمی کامل در حال استعمار  کشورهای ضعیف می باشد به این دلیل است که کشورهای استعمارگر علم خود را درخدمت چپاول ثروت کشورهای دیگر قرار داده اند.

 وی همچنین نکته دوم مطرح شده توسط مقام معظم رهبری به نخست وزیر عراق را رسیدگی به نیازمندی ها و گرفتاری های مردم برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب از نوری مالکی خواست تا در جهت هرچه سریعتر برطرف شدن نیازمندی های مردم کشورش چیزی شبیه جهاد سازندگی در عراق راه اندازی کنند و نیروهای مردمی را جهت بازسازی نقاط محروم و دور افتاده کشور بسیج کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان این که پیوند مردم ایران با خاندان اهل بیت (ع) وصف ناشدنی است، گفت: به نکات مهم موجود در خطبه حضرت زهرا (س) که خود یک  دوره کامل اسلام شناسی است توجه و عمل شود.

وی اضافه کرد: دفاع جانانه از ولایت و رهبری، حضور موثر طبقه زنان در جاهایی که نیاز باشد، مسئولیت سنگین نخبگان در هنگامی که قدرت را در دست دارند و همینطور هشدار از اینکه عافیت طلبان جایگزین جهادگران نشوند چهار نکته بسیار مهمی است که از خطبه حضرت زهرا(س) می توان بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه ایران به عنوان تنها کشوری که  پیرو فرامین اهل بیت (ع) است همواره در خط مقدم مبارزه با مستکبران جهان قرار دارد، اضافه کرد: تمام تهدیداتی که امروز ایران از سوی کشورهای غربی به بهانه دستیابی به انرژی هسته ای می شود تنها به این دلیل است که ایران به عنوان  یکی از کشورهای که دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز در جهان است هیچ گاه حاضر به تسلیم  شدن در مقابل قدرت های شرق و غرب نشده است.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی برحرمت  استفاده از بمب اتمی، خاطرنشان کرد: تمام جوسازی های رسانه ای علیه ایران به  این دلیل است که تصور تمام شدن اکثر انرژی های نفت و گاز  در جهان و نیاز شدید کشورهای پیشرفته به منابع انرژی موجود در ایران برای استمرار فعالیت های اقتصادی و صنعتی، غرب را به وحشت انداخته است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به اینکه امروز آیت الله قربانی، نماینده  ولی فقیه در گیلان به حق یکی از چهره های برجسته علمی کشور است، از وی درخواست کرد تا جهت بهره مند شدن تمام انسان از معارف و معانی بلند موجود در  خطبه حضرت زهرا(س)، شرحی را بر این خطبه نوشته و منتشر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha