جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حجت الاسلام و المسلمین احمدی گفت: باید به تاسی از آیت الله شهید مطهری ، تعبد و اخلاص را به علم خود ضمیمه کنیم.

به گزارش حوزه نیوز، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، عصر امروز طی سخنانی در مراسم تجلیل از دانش پژوهان موسسه امام صادق(ع) قم که به مناسبت هفته معلم و ایام سالگرد شهادت استاد مطهری در این موسسه برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهید مطهری و دو استاد بزرگوارش حضرت امام (ره) و علامه طباطبایی اظهار داشت: شهید مطهری حقیقتا در کنار ویژگی هایی چون نبوغ ، هوشمندی، موقعیت شناسی و ...، از اخلاص و تعبد بهره مند بود و همه ما باید سعی کنیم که تعبد و اخلاص را به علم خود ضمیمه کنیم.

وی همچنین افزود: کاری که انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی و فرهنگی در این کشور انجام داد، به جهت عظمتی که داشت، قابل محاسبه نیست و لذا ما باید شبانه روز به روح پاک امام عظیم الشان (ره) رحمت بفرستیم و از حق تعالی علو درجات ایشان را بخواهیم.

رییس سازمان ثبت بیان داشت: امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی تاثیر بسزایی در تربیت و پرورش بزرگمردی همچون شهید مطهری داشتند.

وی اضافه کرد: در عرصه تبیین فلسفه اسلامی و الهی و نیز مباحث تفسیری قرآن کریم، علامه طباطبایی گام های بسیاری برداشت و امروز نیز حضرت آیت الله جوادی آملی این حرکت تفسیری را ادامه می دهند.

حجت الاسلام و المسلین احمدی همچنین در ادامه با تاکید بر این که ما هر چه داریم از این بزرگان است، گفت: همه ما باید قدردان موقعیت بسیار خوبی که به برکت انقلاب داریم، باشیم و از عمری که خداوند متعال به ما عنایت کرده، نهایت استفاده را در جهت اهداف متعالی ببریم.

وی با قدردانی از فعالیت های علمی و پژوهشی موسسه امام صادق (ع)، ابراز داشت:  بنده از سال 37 تاکنون به آیت الله العظمی سبحانی ارادت داشته و دارم و انصافا این دانشمند بصیر به زمان، توانسته اند با این موسسه مقدس ، منشا خدمات و برکات فراوان علمی باشند

گفتنی است، در این مراسم، از 17 تن از دانش پژوهان برتر پژوهشی و نیز 22 تن از دانش پژوهان آموزشی موسسه امام صادق (ع) تجلیل به عمل آمد و هدایایی به آنان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha