شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رئیس دیوان وقف شیعی عراق گفت: با شکل گیری انتفاضه های اخیر، در یک پیچ تاریخی قرار داریم و در چنین شرایطی بیش از همه به اتحاد نیاز داریم.

سید صالح الحیدری در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: امروز صهیونیست ها و مزدوران تکفیری برای فتنه انگیزی مذهبی و به تشتت کشاندن جامعه اسلامی تلاش می کنند و امت اسلامی باید با هوشیاری، چنین تلاش هایی را ناکام بگذارد.

وی در خصوص برخی اقدامات انفجاری در عراق گفت: مردم عراق به خوبی درک کرده اند که چنین رفتارهایی از سوی دشمنان اسلام هدایت می شود و چنین اقداماتی از شیعه و سنی به دور است و افراد معدودی هستند که با اقدامات کورکورانه عملا در خدمت مصالح صهیونیست ها و دشمنان قسم خوردۀ اسلام قدم بر می دارند.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی گفت: وهابیان گمراه و منحرف، خطرآفرین است و عملا در خدمت منافع صهیونیستی بوده و مقابله با آنان ضروری است.

وی افزود: امت اسلامی امروز بیش از هر زمانی به یکپارچگی صفوف ملی و اتحاد کلمه و کنار گذاشتن اختلاف‌ها نیازمند است تا به ابزار مطیعی در دست بدخواهان اسلام و دشمنان وحدت آن تبدیل نشوند. به‌ویژه اینکه امت اسلامی امروز در حال گذر از پیچ خطرناکی است، زیرا انتفاضه‌های مردمی ثمر داده و بت‌های دیکتاتور‌های ستمگر و خودکامه را از سر راه امت برداشته است و هم‌اکنون گام‌های ثبات و استوار خود را به سوی پیروزی دیگربار در عرصه فرهنگ برحقّ اسلامی برمی‌دارد. گام‌هایی که در جنبش‌ها و احزاب اسلامی به مثابه منجی و رهایی‌بخش این امت تجسم می‌یابد. از این‌رو بایسته است از این فضاهای ایجاد شده در آنچه به سود کشورها و ملت‌ها است به هدف ایجاد تحرک در امت عربی و اسلامی‌مان بهره‌برداری کنیم.

* درباره دیوان وقف شیعی عراق

سید صالح الحیدری همچنین در خصوص دیوان وقف شیعی عراق گفت: پس از فروپاشی رژیم بعث، شورای حکومتی که در عراق تشکیل شد، تصمیم گرفت به جای وزارت اوقاف و امور دینی، سه دیوان به نام‌های دیوان وقف شیعی، دیوان وقف سنی و دیوان وقف مسیحی و ادیان دیگر تأسیس کند. این طرح در اواخر سال 2003 بررسی شد و در سال 2004 اجرا گردید.

وی با اشاره به نظارت دیوان وقف شیعی بر زیارتگاه‌های عراق گفت: به موجب قانون 19 مصوب سال 2005 (قانون مشاهد مشرفه و زیارتگاه‌های شیعه) نهادی به نام دبیرخانه عمومی زیارتگاه‌های شیعه این مسئولیت را بر عهده دارد.

سید صالح الحیدری در خصوص مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های دیوان وقف شیعی برای آینده گفت: حمایت گسترده از برنامه‌هایی که هدف آن‌ها خدمت‌رسانی به زائران است، توسعه مرقدهای شریف، صیانت از عتبات مقدسه از مهمترین برنامه هاست، افزون بر این، کار انتشار کتاب در موضوعات قرآنی نیز استمرار دارد.

وی ادامه داد: دیوان وقف شیعی در گسترش روابط با سازمان‌ها و مؤسسات دینی در کشورهای عربی و اسلامی، بسیار فعال است و در حال حاضر، بر اساس نامه‌نگاری و تبادل نظر و یکسان‌سازی مواضع پیش می‌رود و در همین راستا به کشورهایی چون کویت، ایران، لبنان، مصر و ... سفر کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha