چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 282785
۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸

اگر فکر علمای سلف نبود امروز پیشرفت های نظام اسلامی به وجود نمی‌آمد و از نام شیعه هم چیزی باقی نمانده بود.

به گزارش خبر گزاری حوزه حجت الاسلام صلاح زاده، در همایش جوانان که در مدرسه عالی امام خمینی (ره)‌قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اندیشه مهم شیعه برای جوان  گفت: امروزه یکی از مهم ترین اندیشه شیعه برای مقابله با دشمنان که جوانان را نشانه رفته‌‌اند، جوان وموعود گرایی است .

رئیس کانون هلال احمر حوزه علمیه قم گفت: جوانان اگرامروز پیشرفت کرده‌اند مدیون اهتمامی است که از گذشته علما داشته اند و راه جوان وموعود گرایی را برای مقابله با دشمنان غربی پیاده کردند. اگر فکر علما درآن زمان نبود از جوان شیعی امروزی اندک چیزی باقی نمی ماند.

وی در ادامه به معنای واقعی انتظار اشاره کرد و گفت:  انتظار تنها به معنای این نیست که دعای فرج خوانده شود  و یابه زیارت مسجد مقدس جمکران برویم، انتظار یعنی خود سازی برای رویاروی با حضرت مهدی (عج) وساختن جامعه ی برای ظهور منجی عالم بشریت است دراین راستای امام خمینی(ره) هم با معنای غلط انتظار مقابله کردند تا با این افکار ذهن جوانان را مخدوش نکنند ما هم باید در این راستا کار های انجام دهیم که اعم از دانستن معنای واقعی انتظار است .

 حجت الاسلام صلاح زاده در ادامه با بیان وظایف جوانان گفت: جوان وظیفه خطیر دارد که باید راه علمایی همچون امام خمینی(ره)و.... را بپیماید و وظیفه خود را نسبت به کشور و دین ادا کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha