جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

مسئول برگزاری اردوی تابستانی مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) قم به تشریح برنامه های این اردو پرداخت.

حجت الاسلام سید جعفر حسینی در گفتگو با خبرگزاری حوزه ابراز داشت: این اردو با حرکت طلاب از قم در نیمه شعبان به سمت مشهد مقدس آغاز شده و تا قبل از شب های قدر ماه مبارک رمضان به طول می انجامد.

وی همچنین افزود: در این برنامه حدود 120 تن از طلاب پایه های اول تا ششم مدرسه شرکت می کنند.

این استاد حوزه اضافه کرد: بر خلاف سال های گذشته که در ایام تابستان از سوی مدرسه برنامه ارتقایی اجرا می شد، امسال ما برنامه تقویتی طلاب را در دستور کار قرار داده ایم که شامل دروسی چون ادبیات عرب، تجزیه و ترکیب و ابواب مختلف مغنی که در طول سال امکان خواندن همه آن ها میسر نبوده، می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ها، برگزاری برنامه دروس فقهی و نیز بعضی از کلاس های فشرده به منظور آمادگی طلاب پایه های چهارم و پنجم در دروس فقه و اصول از دیگر برنامه های تابستانی ما می باشد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: همچنین برای طلاب پایه ششم که می خواهند وارد سطح دو حوزه شوند نیز کلاس های تقویتی فشرده در قالب این اردو برگزار می گردد.

وی در ادامه گفت: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری ، برنامه مطالعاتی آثار شهید مطهری با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدوی در ایام تابستانی اجرا می شود.

مسئول برگزاری اردوی تابستانی مدرسه علمیه خاتم الانبیا (ص) همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های این اردوی تابستانی در مشهد مقدس، برگزاری برنامه ای به منظور تقویت پایه های اعتقادی طلاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد از اساتید حوزه است.

وی در خاتمه با اشاره به این که این اردو در مدرسه علمیه امام باقر(ع) مشهد برگزار می گردد، گفت: اجرای برنامه تهجد طلاب در حرم مطهر امام رضا (ع) و دیدار با علمای مشهد و بهره مندی از دیدگاه های ارزنده ایشان از دیگر برنامه های این اردو می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha