پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی- نجوبی دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، گفت: بر اساس مطالعات نجومی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که شنبه، 31 تیرماه سال جاری، روز اول ماه مبارک رمضان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد صالح نجف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: با توجه به  محاسبات و مطالعات مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی- نجوبی دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی پیش بینی می‌شودکه غروب پنجشنبه، 29تیرماه سا‌ل‌جاری، هلال ماه مبارک رمضان قابل رؤیت نیست.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی- نجوبی دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، روز پنجشنبه هلال ماه دو دقیقه پیش از غروب آفتاب در قم غروب می‌کند که بر این اساس،‌ قابل رؤیت نمی‌باشد؛ در شهرهای مختلف دنیا نیز در بیشتر مناطق، امکان رؤیت وجود ندارد، اگر هم در برخی نقاط با چشم مسلح بتوان آن را مشاهده کرد، با توجه به درخشندگی افق، قابل رؤیت با چشم غیر مسلح نیست.

وی با بیان این که امکان رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در غروب جمعه،‌ 30 تیرماه وجود دارد، گفت: هلال ماه مبارک رمضان در غروب روز جمعه با توجه به درخشندگی و ارتفاع دیدی که از خورشید وجود دارد، می‌توان هلال ماه را رصد کرد؛‌ بنابراین، بر اساس مطالعات نجومی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که شنبه، 31 تیرماه سال جاری، روز اول ماه مبارک رمضان باشد.

آقای نجف با اشاره به اعزام چندین گروه رؤیت هلال ماه در قم و دیگر مناطق کشور، اذعان داشت:‌ برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان، چهار گروه در مناطق مختلف قم و چند گروه نیز به برخی مناطق کشور از جمله کرمان اعزام می‌شوند که نتیجه گزارش‌ها به دفاتر مراجع عظام تقلید ارسال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha