دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

عضو خبرگان رهبری تنها راه برون‌رفت از مشکلات و تقویت وحدت در کشور را پیروی از رهبری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله واعظ طبسی در دیدار نمايندگان مردم استان‌هاي خراسان در مجلس شواری اسلامی، با اشاره به مشکلات موجود کشور،‌ اظهار داشت: ریشه اساسی مشکلات موجود به عدم پایبندی جامعه نسبت به مبانی دین, نظام و پایه های فکری نظام اسلامی برمي‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصریح کرد:‌ متاسفانه اكثر اختلافات موجود در مسائل سیاسی و حذف كردن‌ها، براي رضاي خدا نیست.

وي خطاب به نمایندگان مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی، با بيان اين كه همه شما را اصولگرا، يعني معتقد به اسلام و مبانی اعتقادي اسلام و نظام می‌شناسم, اظهار داشت: البته مراتب تفکر و اندیشه در زمینه‌های اعتقادي، فکری, سیاسی, اجتماعی و... متفاوت است، اما اصولگرا یعنی کسی که دلبسته نظام اسلامي و كسي كه در مقابل نظر رهبري و امام جامعه خود را متعهد می داند و علاقه‌مند به رشد و تعالی کشور و مردم بوده و قانون اساسی مورد تکریم و احترام است.

توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنان خود مشكلات كشور و مبحث بيداري اسلامي را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما ناگزیریم در شرایط فعلی با توجه به وضع منطقه و فشار شدید سیاسی, فرهنگی و نظامی غرب و خصوصا آمریکا بر کشورهای اسلامی و مردم انقلابی و مسلمان, خود را با شرایط تطبیق بدهیم.

آيت الله واعظ طبسي با بيان اين كه امروز جمهوری اسلامی در دنیا حرف اول را در زمينه مسائل فكري و اعتقادي مي‌زند، بيان داشت: قدرت تفکر، تدبير و جذابيت فرهنگ نظام اسلامی تا آن حد است که بزرگترین قدرت نظامي دنيا ناگزير است در تصميمات سياسي ايران را ببيند. آنها نمي‌توانند وارد کاری شوند که نظر ایران در آنجا نظر مخالف باشد.

وي با بیان این که بیان ضعف‌ها و اشکالات کشور به شکلی نباشد که امید مردم را از بین ببرد، گفت: این ملت معزز, مقتدر و شجاع، همیشه باید اطمینان و اعتمادشان به نظام محفوظ باشد که هست. اما بعضی وقتها مباحثی مثل همین گرانی طوری مطرح می‌شود  كه موجب مي‌شود عده‌اي احساس كنند آن قدرت مديريتي كه نظام بايد داشته باشد ندارد، درحالي كه ما اين قدرت را داريم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه بحث وحدت ملي را مدنظر قرار داد و با بیان این که ما بايد به وحدت ملی توجه کنیم، گفت:‌ تکیه روی یک سري نقطه‌ ضعف ها برای زدن رقیب, دور از اخلاق اسلامی است.

وی افزود:‌ آن کسی که در مقابل نظام و در برابر انقلاب و در خدمت دشمن است, غیر قابل تحمل است و همه ما باید در برابر او موضع داشته باشیم و داریم, اما حالا اگر کسی كه در چارچوب نظام گام برمي‌دارد، احيانا دچار اشتباهی شد، اشتباهی که از دیدگاه نظام قابل گذشت است, زیاد آن را بزرگ نکنیم و وحدت ملي را حفظ كنيم.

آيت الله واعظ طبسي با تصريح بر اين كه در مسائل دینی، اعتقادي و معنوي با هیچکس معامله نکنیم، به حديثي از حضرت رسول اكرم(ص) اشاره كرد و گفت: ما باید روی این مواضع تکیه کرده و تكيه روي مواضع هم برخورد غير منطقي با دشمن نيست.

وی گفت: بايد نشان دهیم که ما برای تکیه کردن بر اصول و پایداری بر آن, انعطاف ناپذیر هستیم و از سیاست های اصولی نظام در برابر دشمن دفاع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان در پايان با بيان اين مطلب كه در مجموع به آینده نظام اسلامی بسیار خوش‌بین هستم و افق را بسیار روشن می‌بینم، اظهار داشت: هر چند مشکلاتي وجود دارد، اما به بركت نظام اسلامي در اين 33سال كارهاي بسيار ارزنده‌اي صورت گرفته است كه بايد ادامه پيدا كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha