دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 289345
۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۷

حجاب وعفاف اصلی اعتقادی و دینی چون نماز و روزه است که در آیات و روایات بر حفظ آن بسیار تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اظهارداشت: حجاب یک اصل اعتقادی و دینی است و دو سوره نوح و احزاب قرآن کریم به شکل ویژه به این مسئله پرداخته است.

*ماجرای دفاع آیت الله کفایی از حجاب

این استاد حوزه با تاکید براینکه در زمینه حجاب و عفاف روایات بسیار از ائمه رسیده است به نقل خاطره ای اشاره کرد و افزود: در دروان کشف حجاب مرحوم آیت الله کفایی فرزند صاحب الکفایه برای دفاع از حجاب به  کاخ گلستان ونزد رضا شاه که بانی کشف حجاب در کشور بود رفت.

وی ادامه داد: ایشان در حالی نزد رضاخان رسید، که رضاخان در کاخ گلستان درحال  قدم زدن بود و در چنین حالی و بدون هیچ احترامی  مرحوم کفایه را پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: رضا خان از مرحوم کفایی پرسیده بود من  شنیده ام حجاب یک حکم اسلامی نیست بلکه دستور آخوندی است  که ایشان پاسخ می دهند اگر  اگر آمادگی اش را داشته باشی همین جا 40حدیث در مورد لزوم و ضرورت حجاب بخوانم و این نشان از اهمیت حجاب می باشد که بسیار به آن تاکید شده است.

وی تاکید کرد: بحث حجاب یک حکم اسلامی مثل نماز و روزه است که برای حفظ عفت عمومی جزء ضروری ترین مسایلی است که اسلام برحفظ آن تکیه فراوان دارد.

*بخشی از بدحجابی ریشه سیاسی دارد

امام جمعه زاهدان ابرازداشت: امروز بحث بدحجابی دارای ریشه های مختلفی است که بخشی از آن سیاسی می باشد و تاریخ گواه این مطلب است که یکی از دلایل غروب آفتاب اسلام در آنجلس مسئله نادیده گرفتن حجاب و عفاف بود.

وی با تاکید بر اینکه حجاب مصونیت است نه محدویت،اذعان داشت:  اسلام  برای زنان آزادی های فراوانی در همه عرصه های اجتماعی قایل است اما برای اینکه در اجتماع عفاف عمومی حفظ شود باید حجاب وپوششی وجود داشته باشد هرچند که در قرآن کریم و در سوره نوح عفاف اول برای مردان مطرح گردیده است.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha