پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 295173
۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۴

تجمع علماي مسلمين لبنان طی مراسمی با حضور جمع كثيري از علماي شيعه و سني لبنان از آيت‌الله تسخيري دبير كل سابق مجمع‌التقريب و مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والملسمین حسان عبدالله رئیس هیات مدیره تجمع علماي مسلمين در این مراسم گفت: اين تكريم بخاطر تلاش‌هاي بي‌وقفه ايشان در راستاي وحدت مسلمانان جهان، در زماني كه همة قدرت‌هاي استكباري عزم خود را براي تفرقه مسلمانان جزم كرده بودند، مي‌باشد.

وي آيت‌الله تسخيري را عالمي برجسته در عالم اسلام دانست كه از خصائل والاي اخلاقي از جمله خستگي ناپذيري و تواضع برخوردار است و افزود: اين شخصيت به عنوان الگو براي علماي اسلام در سطح جهان مي باشد.

* مشکلات جسمانی سد راه آیت الله تسخیری نشد

رئيس هیات مدیره تجمع علماي مسلمين لبنان گفت: مشکلات جسماني نتوانست سد راه آيت الله تسخيري در راستاي ايفاي مسئوليت خويش در دفاع از اسلام ناب محمدي گردد؛ و لذا او را در همه کنفرانس ها و جلسات نقد و بررسي و گفتگو در چهار قاره دنيا حاضر و فعال مي بينيم و با بيان شيوا و با صلابت منطق، فکر و انديشه حضرت امام خميني و مقام معظم رهبري را براي انديشمندان جهان اسلام تبيين مي نمود .

برپایه این گزارش به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وي دوران مسئوليت آيت‌الله تسخيري در دبير کلي مجمع التقريب بين المذاهب الاسلاميه را دوران شکوفايي اين مجمع دانست و افزود: تلاش براي وحدت اسلامي ضرورتي است که در طول تاريخ مصلحان بزرگي در جهان تشيع و تسنن به آن قيام کردند؛ و ايشان يکي از چهره هاي درخشان در اين مسير مي باشند.

شيخ احمد الزين رئيس هيئت امناي تجمع علماء مسلمين لبنان هم با تقدیر از از تلاش‌هاي آيت‌الله تسخيري در راستاي تقريب بين‌المذاهب گفت: آيت‌الله تسخيري پرچمدار اسلام حقيقي در گسترة كشورهاي مختلف بود و حضوري قوي در همة ميدان‌هاي فكري و مذهبي در سطح جهان داشت.

* آیت الله تسخیری: وحدت، شعار قرآن و اهل بیت علیهم السلام است

آيت الله تسخيري هم در این مراسم ابراز داشت: تلاش براي وحدت اسلامي در زماني که دشمنان اسلام تمام همّ خود را براي ايجاد درگيري و تفرقه بين مسلمانان گذاشته اند از اوجب واجبات است.

وی ادامه داد: قرآن کريم و ائمه هدي(ع) بر وحدت اسلامي و دوري از تفرقه و نزاع تاکيد فراوان داشتند و انقلاب اسلامي ايران از ابتداي پيروزي تا کنون در اين مسير قدم برداشته و هزينه‌هاي سنگيني را در اين راستا تحمل نموده است.

آيت‌الله تسخيري با اشاره به آيات و روايات اهل‌بيت(ع) هرگونه حركتي كه منجر به تضعيف و تفرقه مسلمانان گردد را خيانت به اسلام دانست و افزود: تجمع علماء‌ مسلمين لبنان الگوي مناسبي برای اجتماع علماي اهل‌سنت و تشيع بر محوريت دفاع از اسلام محمدي(ص) است و اين الگو بايد در ديگر كشورهاي اسلامي گسترش يابد.

وي گفت: بر اساس ارشادات اسلامي مؤمنين بايد مشكلات را به فرصت تبديل كنند و توطئه‌هاي دشمنان اسلام از جمله اين مشكلات است.

در این مراسم لوح پاسداشتي از سوي تجمع علمای مسلمين لبنان به آيت الله تسخيري اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha