شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 296434
۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳

شماره جدید نشریه حریم امام با پرونده ای به مناسبت اول آبان سالگرد شهادت مرحوم سید مصطفی خمینی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی، فرهنگی خبرگزاری حوزه، پرونده مفصلی که در آن ضمن اشاراتی به زندگی و سیره علمی و عملی این شهید بزرگوار ، نظرات بزرگان و برجستگان حوزه و نظام نیز درباره ایشان منتشر شده است.

بیانات مقام معظم رهبری و آیات عظام بهاءالدینی، فاضل لنکرانی، سبحانی، یزدی، طاهری خرم آبادی، مومن، هاشمی رفسنجانی، معرفت، درباره مقام و شخصیت شهید سید مصطفی خمینی در این شماره از مجله حریم امام بازتاب یافته است.

این پرونده با عنوان «مصطفی امید آینده اسلام بود» و با عناوینی همچون شهادت اسرار امیز، توفان انقلاب، روایت فرزند از زندگی پدر، جامع معقول و منقول، مفهوم واره آثار و زندگی شهید سید مصطفی خمینی به حیات طیبه و سیره عملی و تلاشهای علمی و موقعیت مبارزاتی آن روحانی شریف و پژوهشگر عزیز پرداخته است.

در بخشی از این پرونده به تألیفات شهید مصطفی خمینی اشاره شده و عناوینی همچون کتاب الاجاره، القواعد الحکمیه، حاشیه بر اسفار اربعه، حاشیه بر مبدأ و معاد، الواجبات فی الصلاه، رسالهای در بحث قضای صلوات، الفوائد الرجالیه، تحریر عروه الوثقی، الفوائد و العوائد، کتاب الطهاره، تحریرات فی الاصول، کتاب الصوم، تفسیر القرآن الکریم و سایر نوشته جات و تحریرات ایشان را در حوزه معارف و علوم اسلامی مورد توجه قرار داده است.

اما نگاهی به زندگی ایشان که می تواند تا حدی ما را در جریان وقایع و مقتضیات مقاطع مختلف دوران حیاتشان قرار دهد و به درک بهتر ارزش و سترگی حضور ناب و تابناکشان مستحضر نماید نیز در این نشریه جایگاه قابل توجهی دارد.

در بخشی از پرونده این شماره از مجله حریم یک اینفوگرافی ساده و گذرا از مقاطع و مراتب مختلف زندگی مرحوم سید مصطفی خمینی به چاپ رسیده است که در آن به بخشهای مختلف حیات ایشان از تولد تا شهادت اشاره شده است.

عبادت شبانه و مطالعه تا اذان صبح و نیز قرائت قرآن در تمام روزهای سال که هیچ وقت ترک نمی شد و بر مداومت و استمرار آن همت می گمارد.

حکایت‌ها و عبرت‌های تاریخی از زبان امام‌، دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام،‌زندگی‌نامه امام خمینی‌(ره) تحت عنوان شرح حال ما، معرفی پایان‌نامه‌های پیرامون اندیشه امام خمینی‌(ره) و معرفی مدرسه دارالشفا به عنوان یکی از اماکن منتسب به امام از بخش‌های مطرح شده در این نشریه است.

حریم امام هفته نامه آستان مقدس امام خمینی(س) است که سی و ششمین شماره اش اخیرا منتشر شده است.

سامانه پیامک هفته‌نامه حریم امام با شماره 3000101012 آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات خوانندگان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha