جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که"مکتب اسلام" در تاریخ انقلاب ماندگار بوده و خواهد بود، برگزاری همایش "تجلیل از نیم قرن انتشار نشریه مکتب اسلام" را امری ضروری و پسندیده عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، عصر روز گذشته  در دیدار اعضای کمیته برگزاری همایش "تجلیل از نشریه مکتب اسلام" با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، گفتند: این نشریه تا به حال مظلوم واقع شده بود، لذا برگزاری این همایش امری ضروری و پسندیده است.

معظم له در ادامه به ویژگی های نشریه "مکتب اسلام" اشاره کرده و اظهار داشتند: این نشریه تنها چراغی بود که در زمان طاغوت، درخصوص نشریات دینی روشن بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین دلیل استقبال مخاطبان آن زمان از این نشریه را هیئت تحریریه ای متشکل از شخصیت های خاص از جمله مرحوم علامه طباطبایی و آیات عظام سبحانی، نوری همدانی، تبریزی و همچنین شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی و... عنوان کردند.

ایشان، نشریه "مکتب اسلام" را در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار مؤثر دانسته و افزودند: این نشریه با چاپ مطالب خاص و تربیت سرباز انقلابی، نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

معظم له، حمایت های آیت الله  العظمی بروجردی را در ماندگاری این نشریه بسیار مؤثر عنوان کرده و یادآور شدند: در بسیاری از موارد ساواک از فعالیت این نشریه جلوگیری می کرد که با حمایت و سفارش حضرت آیت الله بروجردی رفع توقیف می شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، پرورش شخصیت های علمی از جمله محمود حکیمی را از دیگر ویژگی های خاص نشریه "مکتب اسلام" عنوان کردند.

این مرجع تقلید، نقش و آثار نشریه "مکتب اسلام" را منحصر به فرد دانسته و گفتند: به عقیده بنده نقش این نشریه در تاریخ تشیع و تاریخ انقلاب ماندگار بوده و خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان آشنا کردن نسل امروز با این نشریه و نقش آن را ضروری دانستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha