جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن کشف حجاب رضاخانی را امروز به صورت مدرن تر و تاثیرگذارتر انجام می دهد و مردم باید هوشیار باشند و با آن مقابله کنند.

آیت الله ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه که به مناسبت 17دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان انجام شد، با اشاره به ا ینکه رضاخان نه شعوری داشت و نه اختیاری، تصریح کرد: غرب، قدرتی به رضاخان داده بود که تنها برنامه های آنان را پیاده کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که هدف رضاخان از کشف حجاب زنان، اجرای نقشه های غربی ها بود، ادامه داد: امروز غربی ها به شدت به دنبال ترویج فساد هستند و به صورت مدرن همان کار زمان رضاخان را تکرار می کنند و هرچند  نمی توانند با زور چادر از سر زنان بردارند،  اما با استفاده از فضای مجازی و سایبری این کارها را انجام می دهند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز این گونه ابزار و امکانات به صورت برنامه نرم به داخل منازل هم نفوذ کرده است و ما در خواب غفلت به سر می بریم.

آیت الله ممدوحی با تاکید بر رسالت امروز رسانه ها، خاطرنشان کرد: کاری که امروز باید خبرگزاری ها و رسانه ها انجام دهند این است که به مردم هشدار دهند 17دی رضاخانی، امروز به صورت مدرن تر اجراء می شود؛ در گذشته پاسبان ها به زور زنان را می زدند و چادر از سرشان برمی داشتند، اما امروز ما به انتخاب خودمان این کار را می کنیم!!!

وی با بیان ینکه زنان در زمان کشف حجاب از خانه ها بیرون نمی آمدند و تنها عده ای خاصی با لباس بلند و پوشش دار بیرون می آمدند، گفت ، مردم در آن زمان با این توطئه رضاخان مقابله کردند، ولی دشمن امروز همان کاررا بلکه پرتاثیرتر انجام می دهد و برخی مردم نیز از خطرات آن آگاه نیستند و به دنبال آن، جوانان به فساد و خطرها مبتلا می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که دستگاه های فرهنگی و رسانه ها مسئولیت دارند و باید مردم را هوشیارکنند، یادآور شد: امروز هزار بار بدتر از کشف حجاب رضاخان است، چون دشمن به وسیله فضاهای مجازی و ماهواره ها اقدام به کشف حجاب می کند.

آیت الله ممدوحی در پایان با انتقاد از برخی فلیم های سینمایی و سریال های تلویزیون، خاطرنشان کرد: وضعیت حجاب در سینما و تلویزیون، وضعیت مناسبی نیست و می بایست توجه ویژه ای به این مسائل شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha