جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در واکنش به اتفاقات اخیر در حاشیه مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز، گفتند: حوادث اسفناک و دردناکی در جریان مراسم تشییع جنازه رییس جمهور ونزوئلا واقع شد که در مجموع اسف آور بود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با تاکید بر این که مسائل دردناکی در این روزها اتفاق می افتد که انسان نمی داند در مقابل آن چه کار کند، ابراز داشتند:‌ پیامبر(ص) در حدیثی می فرماید "زمانی بر امت من می آید که امر به معروف و نهی از منکر ترک و جای منکر و معروف عوض می شود".

علما سکوت نکنند

معظم له با تاکید بر این که باید از زمانی که معروف منکر و منکر معروف شود، ترسید، خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم به اینجا نرسیم، باید اگر علما، فضلا و شخصیت ها منکری را که مشاهده می کنند، واکنش نشان دهند، اما متاسفانه خیلی ها اعتراضی نمی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشدند: حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان مراسم تشییع جنازه رییس جمهور ونزوئلا واقع شد، در مجموع اسف آور بود، وقتی این مسائل را نگوییم کم کم منکر معروف می شود و معروف منکر.

*تقدیر از موضع‌گیری آیت‌الله یزدی

این مرجع تقلید از موضع گیری صریح آیت الله یزدی در قبال این مساله تقدیر کرده و افزودند:‌ من از اقدام به جای آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خوشم آمد، همچنین اقدام  17 نفر از نمایندگان مجلس نیز که در این مورد موضع گیری کردند، جای تقدیر دارد.

انتقاد از برگزاری جشن استقبال از نوروز

معظم له اضافه کردند: متاسفانه بسیاری در مقابل این مسائل سکوت کردند، من بیش از این دراین باره صحبت نمی کنم، اما اخیرا جشنی در تهران به نام استقبال از نوروز تشکیل داده اند، این جشن چهار ساعت به طول انجامید و بساط موسیقی های محلی و غیر محلی بوده است و آمدند رقصیدند و کوبیدند و دختران را نیز وادار به رقص کردند.

ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین مسائلی به نام استقبال از نوروز، خاطرنشان کردند: اگر ما نگوییم و اعتراض نکنیم در پیشگاه الهی مسؤول هستیم، من از آقایانی که منکراتی می بینند، خواهش می کنم، سکوت نکنند.

بدون ملاحظه به وظیفه شرعی خود عمل کنیم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند:‌ امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق دهد که در شرایط مختلف، بدون ملاحظه وظیفه شرعی خود را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha