پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

تعدادی از علما، روحانیون و شخصیت های شیعی عربستان درگذشت آیت الله شیخ عبدالهادی الفضلی یکی از برجسته ترین روحانیون شیعه در منطقه شرق عربستان را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسن الصفار، شیخ فضلی را دانشمندی ربانی و فقیهی نوآور و متفکری مبلغ دانست که نسلی از علمای برجسته و فرهنگیان مبلغ به دست ایشان و در مکتب ایشان تربیت یافتند و حوزه های علمیه را از تالیفات و بحث های علمی و اندیشه های ناب خود بهره مند ساخت.

شیخ صفار افزود: آثار علمی و تربیتی آن مرحوم مناطق مختلفی از نجف اشرف تا قم مقدس و لندن و جده را در بر گرفته است.

* عالمی عامل و فقیهی جامع

حجت الاسلام سید حسن النمر الموسوی نیز ضمن تسلیت درگذشت علامه فضلی ایشان را عالمی عامل و استادی شایسته و پدری دلسوز و فقیهی جامع و متفکری بزرگ و نویسنده ای زبردست دانست و از تلاش های آن مرحوم در عمری طولانی و سرشار از خیر و برکت تجلیل کرد.

شیخ دکتر عبدالله یوسف هم در بیانیه ای که از سوی دفتر ایشان منتشر شد، درگذشت شیخ فضلی را پس از گذران عمری در علم و عمل و تولیدات علمی و فکری و ادبی ممتاز تسلیت گفت و افزود: عرصه دینی و علمی با درگذشت ایشان زیان بزرگی را تجربه کرد چرا که ایشان شخصیتی علمی ممتاز و از پیشگامان اصلاح و اندیشمندی روشنفکر بود که جهان را از آثار علمی و اندیشه نو و تالیفات ارزشمند خود بهره مند ساخت و از این رو ایشان همواره و با گذر روزها و سال ها جاودان خواهد ماند.

* یکی از مفاخر معاصر

شیخ فیصل العوامی نیز در بیانیه ای درگذشت شیخ فضلی را پس از روزگاری تلاش و مجاهدت و تلاش فرهنگی و تبلیغی در جهت ترویج علوم آل محمد تسلیت گفت و آن مرحوم را یکی از مفاخر معاصر دانست که با آثار خود به اسلام خدمت نمود.

اعضای کمیته برگزار کننده سومین انجمن فرهنگی قطیف نیز درگذشت یکی از بزرگان فکر و فرهنگ کشور را تسلیت گفته و اعلام کردند که این انجمن که قرار بود عصر سه شنبه برگزار شود با تاخیر برگزار میشود.

* قلم خود را وقف پیشرفت علمی حوزه کرد

شیخ حسین الراضی نیز ضمن تسلیت درگذشت شیخ فضلی گفت: ایشان تمام وقت و عمر خود را با قلم و نوشتن تالیفات مختلف در راه علم و پیشرفت علم صرف کرد و قلم خود را وقف پیشرفت علمی حوزه و زمینه های دیگر نمود. وی اسوه زهد و تقوا و نیکوکاری و تواضع و جهاد علمی بود.

شیخ حسین المصطفی نیز در بیانیه ای درگذشت این عالم اهل معرفت و جامع را به سوی پروردگار، تسلیت گفت: آنچه از ایشان بر جای مانده دستاوردهای بزرگی است که در زمینه علم و معرفت و جنبش اسلامی از خود بر جای گذاشته. ایشان یگانه شاهدی بود بر روزگاری سرشار از درگیری های فکری عمیق که هیچ محققی نمیتواند از نقش ایشان در این زمینه بی نیاز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha