یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

منطق و مکتب فاطمه زهرا(س) در طول تاريخ جذابيت و کشش داشته و دل‌ها را به سوی خود جذب می‌کند و روشنگر راه حقیقت در عصر حاضر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آيت الله علوی بروجردی در جمع تعدادی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: صحبت درباره شخصيت فاطمه زهرا(س) بسیار مشكل است؛ چرا که حضرت اقيانوسي است كه حدود آن برايمان مشخص نيست و هر بخشی از زندگي یا سخنان ایشان وادي عظيمي می باشد.

استادحوزه علمیه قم با اشاره به فضایل حضرت زهرا(س) از زبان اهل سنت، ادامه داد: ارادت به شخصیت حضرت زهرا(س) مختص شیعیان نيست و بزرگان اهل سنت  نیز مطالبي در فضایل آن حضرت گفته اند و اعترافاتي هم دارند.

اعتراف علمای اهل سنت به فضایل حضرت زهرا(س)

وی با اشاره به این که سيوطي از بزرگان اهل سنت‌ به افضليت فاطمه زهرا(س) بر همه زنان عالم، حتي حضرت مريم تاکید دارد ، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) سيدة نساء العالمين من الاولين و الاخرين است.

آیت الله علوی بروجردی تاکید کرد: ابن‌ داوود نیز در رابطه با «فاطمة بضعة مني» می‌گوید "با این روایت پيامبر(ص) درباره حضرت زهرا(س) من ایشان را با هيچ كس مقايسه نمي‌كنم". اينها نمونه‌هایی از علما و بزرگان اهل سنت هستند كه درباره فضایل حضرت مطالبی گفته و نوشته‌اند؛ با اين وجود تمام تلاش حكومت‌های بعد از رسول اكرم(ص) اين بود كه فاطمه زهرا(س) حذف شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نامهربانی امت اسلام با حضرت زهرا(س)، خاطر نشان ساخت: کسانی که در زمان پیامبر(ص) بودند، همه این فضایل را شنیده بودند؛ اما چه شد كه پس از رحلت پیامبر(ص)، فاطمه زهرا(س) چهل شب به در خانه مهاجر و انصار می‌رود و علي و حسن و حسين(ع) را با خود مي‌برد؛ در خانه آنها را مي‌زند و با آنها صحبت و اتمام حجت می‌کند؛ اما هيچ كدام از آنان جواب نمي‌دهند و حضرت را همراهی و ياري نمي‌كنند[1].

وی افزود: انصار در پيماني كه با پيامبر(ص) در مكه بستند، متعهد شده بودند که از پيامبر(ص) و اهل بیتش حمايت كنند؛ فاطمه زهرا(س) از این‌رو نزد آنها مي‌رفت و پیمانشان را به آنان گوشزد می‌کرد تا به حمايت از امیرالمؤمنین(ع) برخیزند، اما این کار را نکردند.

آیت الله علوی بروجردی، منطق فاطمی را روشنگر راه حقیقت در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: منطق و مکتب حضرت فاطمه (س) در طول تاريخ جذابيت و کشش داشته و دل‌ها را به سوی خود جذب می‌کند.

وی افزود: متأسفانه اين مظلوميت هنوز هم وجود دارد؛ همان مسلمانانی که نماز شب مي‌خواندند، اما از ذره‌ای درك بی‌بهره بودند، هنوز هم وجود دارند. سلفي‌هاي امروز از همان نسل هستند؛ اينها وقتي برای جنگ در سوریه چند هزار دلار مي‌گيرند، آیا می‌توانند نماز شب بخوانند؟

افتخار سران عربستان و قطر به نوکری آمریکا

این استاد حوزه تاکید کرد: سران كشورهاي اسلامي مانند قطر و عربستان دستورهای آمريكا و انگلیس را با افتخار اجرا می کنند و ازاین بابت هم خوشحال می باشند؛ آنان آقايي و بزرگی را در اين ذلت‌ها ديده‌اند. با اينها چه منطقي مي‌توان داشت و چگونه ممی بایست حرف زد؟

آیت الله علوی بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: منطق فاطمه زهرا(س)  راه را برای ما مشخص مي‌كند تا در هیاهوی عجیب روزگار گم نشويم.


 [1] وخرج علي كرم الله وجهه يحمل فاطمة بنت رسول الله صلى الله عليه وسلم على دابة ليلا في مجالس الأنصار تسألهم النصرة ، فكانوا يقولون : يا بنت رسول الله ، قد مضت بيعتنا لهذا الرجل ... .( الامامة والسياسة(الزيني)، ج1، ص19.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha