سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به حادثه تروریستی بوستون آمریکا، گفتند: اسلام ترور افراد بی گناه را به شدت محکوم می کند و ما هرگز راضی به کشته شدن بیگناهان نیستیم و معتقدیم همه دنیا باید امن باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با بیان روایتی از امام هادی(ع) اظهارداشتند: جدال و مجادله در قرآن آمده است؛ جدال احسن همان بحث و گفتگو و آزاد اندیشی است .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که انسان باید با مخالفان به بحث بپردازد و شبهات را برطرف کند، تاکید کردند: لطمه به آبروی اشخاص از گناهان کبیره و حرام است .

ایشان یادآور شدند: آبروی دیگری را بردن و حرف باطل خود را به کرسی نشاندن درست نیست و از جمله مفاسد آن جدایی دوستان  و ایجاد عقده و کینه در دل می باشد .

معظم له با اشاره به این که باید اساس بحث و مجادله کشف حقیقت باشد، نه این که بر باطل پافشاری کنیم ، ادامه دادند: اگراین اصل در میان مذاهب و دولت ها رعایت شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با غربی ها، تاکید کردند: غربی ها چون می خواهند حرف باطل خود را به زور به کرسی بنشانند، لذا بحث شان پیش نمی رود.

این مرجع تقلید با بیان این که اسلام مخالف مجادلات باطل است، اضافه کردند: برخی رسانه ها اشتباه اشخاص را توجیح می کنند؛ این کار درست نیست و رسانه ها و مطبوعات باید به دنبال حقیقت و دفاع از آن باشند.

ایشان همچنین به حادثه تروریستی در شهر بوستون آمریکا اشاره کرده و گفتند: بسیاری از تحلیلگران اذعان دارند که این حادثه از درون آمریکا و  توسط تبهکاران این کشور اتفاق افتاده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام کشتار بی گناهان را محکوم می کند، افزودند: اسلام ترور افراد بیگناه را به شدت محکوم می کند و ما هرگز راضی به کشته شدن بیگناهان نیستیم و معتقدیم همه دنیا باید امن باشد .

این مرجع تقلید با تاکید بر این که امنیت باید درهمه جای دنیا تامین باشد، تصریح کردند: این مسئله از درس های الهی است که دنیا باید با عقل و تدبیر اداره شود نه با زور و خشونت.

معظم له با بیان این که دنیا کنونی مانند یک دهکده است، افزودند: دنیای امروز به یک دهکده تبدیل شده است و این طور نیست که دولت مردان آمریکا درعراق، سوریه، افغانستان و پاکستان ناامنی ایجاد کنند و خودشان امنیت داشته باشند.

ایشان با اشاره به این که باید به دنبال برقراری امینت جهانی بود؛ چون نا امنی هزینه های زیادی را برای کشورها ایجاد می کند، افزودند: اگر حادثه ای برای سفارت کشوری ایجاد شود، باید هزینه های زیادی برای تامین امنیت آن پرداخت شود؛ براین اساس اگر دولتمردان بر سر عقل بیایند، مشکلات و ناامنی ها کمتر می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به وقوع زلزله درجنوب شرق کشور، گفتند: این زلزله کشور های همسایه را نیز لرزاند و حکمت الهی بود که در وسط بیابان اتفاق بیفتد و خداوند یک بلای بزرگ را از مردم دور کرد و باید همیشه دعا کنیم که همه بلاها از مسلمانان دور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha