پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 309434
۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۷

امام جمعه قم با اشاره به لزوم تلاش در راستای تقویت وحدت در جامعه، از موضع گیری های اخیر عسگراولادی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله ابراهیم امینی، امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم تلاش در راستای تقویت وحدت در جامعه، اظهار داشت: از موضع گیری های اخیر آقای عسگراولادی قلبا تشکر می کنم.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این موضع گیری ها دلیل بر قوت ایمان شماست که همه مشکلات را احساس کردید و وارد این میدان شدید، کاش همه این گونه باشند تا وحدت به جامعه برگردد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی(ره) از نهادهای بسیار ارزنده و از ابتکارات حضرت امام(ره) است، ابراز داشت: این نهاد براساس عنایتی که حضرت امام نسبت به فقرا و طبقات پایین جامعه داشتند، شکل گرفت.

وی با تاکید بر این که کمیته امداد امام باید در راه خودکفایی خانواده های نیازمند قدم بردارد، یادآور شد: این خانواده ها در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال داشتند؛ حضرت امام همیشه می فرمودند اینها ولی نعتمان ما هستند.

آیت الله امینی با اشاره به این که انتظار امام این بود که قشر محروم جامعه بتوانند زندگی آبرو مندانه ای داشته باشند، افزود: هدف امام این نبود که عده ای کمک های مالی را دریافت کنند و بیکار بمانند، بلکه باید زمینه اشتغال خانواده های تحت پوشش فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته خانواده ها دنبال کار می رفتند و کارهای خانگی رسمیت داشت، حتی دانشجویان در فصل تابستان کار می کردند تا نیازهای مالی خود را تأمین کنند، اما امروز این مسئله کمرنگ شده است.

آیت الله امینی تاکید کرد: نباید به کسانی که می توانند کار کنند، کمک مجانی شود، بلکه باید بر روی اشتغال این افراد سرمایه گذاری شود.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به پرداخت نقدی یارانه ها، گفت: یارانه هایی که به همه مردم اختصاص پیدا می کند اگر از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت می گرفت بهتر بود، این یارانه ها سبب بیکاری شده و وضع مملکت بدتر می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha