جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

وکیل مراجع عراق تصریح کرد: از نظر مراجع، انتقال حزب کارگران ترکیه به شمال عراق بدون هماهنگی موجب تضعیف دولت عراق و زنگ خطری برای سیاستمداران است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ عبدالمهدی کربلایی ابراز داشت: مراجع تقلید عراق انتقال حزب کارگران کردستان به عراق پس از تفاهم صورت گرفته میان این حزب و دولت ترکیه را موجب نقض حاکمیت عراق و تضعیف دولت عراق میدانند. این مراجع همچنین خواستار ایجاد اردوگاه ها و شهرک هایی برای خسارت دیدگان سیل ها شدند و خاطر نشان کردند که درگیری های سیاسی تاثیر بدی بر امنیت کشور داشته است.

وی در حرم مطهر حسینی گفت: ضمن اینکه ما حصول تفاهم میان طرفین را تایید میکنیم اما دولت ترکیه باید قبل از این کار با دولت عراق هماهنگی های لازم را صورت میداد و با دولت عراق به تفاهم میرسید؛ چرا که انتقال افراد حزب کارگران کردستان به عراق موجب نقض حاکمیت و تضعیف دولت عراق میباشد.

شیخ کربلایی خطاب به گروه های سیاسی گفت: این تضعیف دولت به خاطر عدم وحدت شما در قبال مسایل حساس است. ادامه عدم تفاهم میان گروه های سیاسی موجب تضعیف بیشتر دولت عراق توسط کشورهای دیگر میشود.

وی اشاره کرد که این نقض حاکمیت دولت عراق زنگ خطری برای گروه های سیاسی به خاطر عدم تفاهم آنها و عدم وحدت کلمه میباشد.

خاطر نشان می شود، بسیاری از گروه ها و شخصیت های عراقی معتقدند کشورهای ترکیه و قطر، تلاش های متعددی برای ایجاد بحران در کشور عراق دارند. همزمان با فتنه انگیزی گروهی از اهل سنت در ایام اربعین حسینی، شعارهایی با عنوان "الموت لعُمّال ترکیا و قطر" در شهرهایی چون کربلا مشاهده شد.

تحلیلگران، تحرکات ترکیه را در راستای ایجاد بحران به سبک سوریه در عراق توصیف می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha