پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 320978
۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۴

احمقانه است که یک مسیحی، یک مسیحی حقیقی، یک کشیش، یک راهبه، یک اسقف، یک کاردینال و یک پاپ، بخواهند در مسیر دنیاگرایی، که رفتاری کشنده است، حرکت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از روزنامه اَوَّنیره چاپ ایتالیا، پاپ در سخنرانی در شهر اسی سی ایتالیا گفت: باید از خطری بسیار جدی که امروزه هر کسی را در کلیسا تهدید می کند، از خطر دنیاگرایی، دور شویم. ولی کلیسا همه ما هستیم، و ما همه کلیسا هستیم، همه ما باید راه عیسی(ع) را برویم که راه دور شدن از دنیا را پیمود و بنده و خادم شد.او خواست خاضع شود، تا آنجایی که به صلیب رفت.

وی ادامه داد: اگر ما می خواهیم مسیحی باشیم راه دیگری (به غیر از راه مسیح) وجود ندارد. دنیاگرایی ما را به سوی خودپسندی، ظلم و غرور می برد و این، بت است و نه خدا و بت پرستی گناهی سنگین است و احمقانه است که یک مسیحی، یک مسیحی حقیقی، یک کشیش، یک راهبه، یک اسقف، یک کاردینال و یک پاپ، بخواهند در مسیر دنیاگرایی، که رفتاری کشنده است، حرکت کند. دنیاگرایی، می کشد، روح را می کشد، افراد را می کشد. کلیسا را می کشد! و در نتیجه تمام ما باید خودمان را از این دنیاگرایی، که روحیه ای مخالف با روحیه عیسی(ع) است، مبرا کنیم.

یادآور می‌شود پیش از این نیز پاپ نسبت به استفاده کشیش ها از خودروهای لوکس و گران‌قیمت انتقاد کرده بود. حال باید بررسی کرد که آیا رویه مادی گرایی از سوی کشیش‌ها رو  به افزایش است که اینگونه جناب پاپ را نگران کرده است و یا این که پاپ جدید که خود را در برابر کاهش جمعیت مسیحی در جهان می‌یابد، به دنبال احیای کلیسا و جلوگیری از کاهش جمعیت مسیحیان از طریق طرح شعارهای مردمی و عامه پسند است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha