دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 321825
۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مجموعه جشن‌ها، برنامه‌های دهه ولایت و عید سعید غدیر در 24 بقعه متبرکه استان قم برگزار می‌شوند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: از عید قربان تا غدیر که به نام دهه ولایت نام‌گذاری شده در سه استان مذهبی خراسان رضوی، قم و فارس برنامه‌هایی برگزار و ستادهای استانی به همین دلیل تشکیل می‌شوند.

وی افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها علاوه بر ستاد مذکور برنامه‌هایی را به مناسبت دهه ولایت در بقاع متبرکه برگزار می‌کنند؛ در استان قم نیز پس از پایان مراسم قرائت دعای عرفه و پس از آن نماز عید قربان برنامه‌های دهه ولایت آغاز شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که جشن میلاد امام هادی(ع) در بقاع متبرکه قم با استقبال پرشور مردم مناطق مختلف برگزار شد، خاطرنشان کرد: در شب عید غدیر نیز در 24 بقعه متبرکه برنامه جشن و سرور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خطبه‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه، نخستین برنامه‌‌ای است که در روز عید غدیر برگزار می‌شود و پس از آن نیز از برخی از این اماکن مقدس، کاروان‌های شادی به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی و شعرخوانی روز عید غدیر در برخی بقاع متبرکه‌ای که شب قبل از آن برنامه‌‌ای نداشته‌اند تصریح کرد: بسیاری از سادات در این روز در منازل خود می‌نشینند و از مهمانان پذیرایی می‌کنند، ولی با این حال در برخی روستا‌ها و بخش‌های قم برنامه تجلیل از سادات در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد بدین ترتیب که سادات همان مناطق به بقاع متبرکه محل سکونت خود رفته و مردم محل نیز ضمن زیارت آن مکان مقدس از سادات تجلیل خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری همایش بانوان ولایی در دو بقعه متبرکه موسی مبرقع(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) در روز عید غدیر خبر داد و گفت: میثاق‌نامه‌ای با عنوان ولایت نیز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور و همزمان با روز عید غدیر در بقاع متبرکه قرائت می‌شود و اماکن مقدسه قم نیز همگام با دیگر شهرها برنامه قرائت این میثاق‌نامه را خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، وی گفت: غبارروبی آستان مقدس امامزادگان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در برخی بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌هایی بوده که طی دهه ولایت در استان قم اجرایی شده‌اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha