یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مسئول امور قران و تهذیب حوزه علمیه اصفهان از برگزاری طرح قرآنی تنزیل درسطح مدارس حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصلحی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه دراصفهان گفت: هدف از اجرای طرح قرآنی تنزیل توسط واحد قرآن و تهذیب،تعیین سطح قرآنی طلاب، تصحیح قرائت و اذکار نماز است.

وی افزود:در این طرح، طلاب از نظر تلاوت و قرائت قرآن ارزیابی شده، کلاس های قرآنی که در اوقات فراغت طلاب برگزار می شود معرفی می‌گردند.

 مسئول امور قران  و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: از دیگر برنامه های طرح تنزیل،مشاوره قرآنی  به طلاب در زمینه های مختلف قرآنی(از جمله اطلاعات راجع به جلسات و کلا سهای آموزش قرآن درمحدوده سکونت طلاب،چگونگی تمرین های تخصصی قرائت قرآن،چگونگی حفظ قرآن کریم و..) است.

حجت الاسلام مصلحی گفت: تصحیح قرائت اذکار نماز همه طلاب  با توجه به حساسیت این  موضوع، بالاخص دربحث امامت نماز جماعت از بایسته های اجرای این طرح خواهد بود.

وی عنوان کرد: طرح قرآنی تنزیل درهمه مدارس تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اجرا خواهد شد.

مسئول امور قران  و تهذیب حوزه علمیه اصفهان  ابراز کرد: طرح قرآنی تنزیل به صورت مدرسه به مدرسه انجام می‌گردد. یعنی یک استاد در یک مدرسه مستقر و طرح را به اتمام می‌رساند و به مدرسه بعدی اعزام می‌گردد.

 وی درپایان اظهار داشت: برای برگزاری این طرح بزرگ، از اساتید برجسته قرآن استفاده می‌گردد و در مدارس شهرهای دیگر که استاد قرائت قرآن جهت اجرای طرح در آن شهر نباشد، طرح به صورت ستادی انجام می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha