پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 325215
۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸

رئیس اداره فرهنگی تبلیغات کرمانشاه با تاکید بر تاثیرگذاری عزاداری سنتی ،گفت: نباید در عزاداری های حسینی از شیوه سنتی فاصله بگیریم.

حجت‌الاسلام حجت‌اله فاضلی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه با تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی، با بیان اینکه  یکی از آسیب‌های مهمی که هیئت‌های را تهدید می‌‌کند مذهبی فاصله گرفتن از عزاداری‌های سنتی است اظهار داشت: عزاداری سنتی عزاداری بر گرفته از دستورات دینی  وسفارشات معصومین(ع) است.

وی ادامه  داد: امروز دشمنان به تاثیرات عزاداری سنتی در اعتلای فرهنگ شیعی به خوبی واقف هستند و به همین سبب تمام همت خود را صرف این کار خواهند کرد که جلوی این کار را بگیرند و شیوه‌های غیر سنتی را در این راستا ترویج و تشویق نمایند.

رئیس اداره فرهنگی تبلیغات کرمانشاه، از جمله تلاشهای دشمنان بها دادن به حمل علم ونصب علامات در جاهای مهم مجالس عزاداری است، ابرازداشت: امروز نباید علم و عکس ها مانع از عزاداری اصیل گردد.

وی با بیان این که مداحان و سخنرانان باید حقایق تاریخ کربلا و مظلومیت قیام سالار شهیدان را منعکس کنند، گفت: مداحان نباید اصل را فراموش کرده، به صوت ونغمات و مسایل حاشیه‌ای توجه کنند و از اصل موضوع دور بمانند

وی اضافه کرد: در این مجالس باید از شخص عالم، آگاه و  خطیب به عنوان معلم راستین برای شناخت قیام امام برای عزاداران استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha