سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
س

اولین همایش روحانیون معمر استان هرمزگان تحت عنوان «وارثان نور» با حضور روحانیون پیشکسوت شیعه و اهل‌سنت در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، اولین همایش روحانیون معمر استان هرمزگان تحت عنوان «وارثان نور» با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، و روحانیون پیشکسوت شیعه و اهل‌سنت در بندرعباس برگزار گردید.

در این مراسم سیدعبدالباعث قتالی امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه جایگاه علما بسیار بالا و ارزشمند است اظهار کرد: واژه وارثان نور برای علما در این همایش بسیار به جا است زیرا در احادیث مختلف علما و دانشمندان دینی به عنوان وارثان علم و دانش پیامبر(ص) معرفی شدند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که افراد مطلع را از غیر مطلع تفکیک می‌کند و اجرشان را مساوی نمی‌داند، تصریح کرد: در سینه روحانیون معمر و پیشکسوت، نورانیتی است که باید همه از آن بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس، امام‌خمینی(ره) را نمونه تمام و کمال یک روحانی پیکسوت دانست و گفت: امام(ره) در سال‌های پایانی عمر با برکت خود انقلابی را به ثمر نشاند که معادلات جهانی را تغییر داد.

وی در پایان با اشاره به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه در عراق و سوریه به دست فرقه‌های تکفیری تاکید کرد: خوش به حال علمایی که از دنیا رفتند و این کشت و این کشتار وحشیانه را به اسم اسلام ندیدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha