جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن

آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن و حدیث شهرک مهدیه حوزه علمیه قم، با حضور معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور و جمعی از مسئولین حوز علمیه استان قم، در سالن اجتماعات مرکز پاسداری علویون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام فخرالدین اسماعیلی، مدیر شهرک مهدیه طلاب، شب گذشته، در ابتدای این مراسم، با تقدیر از حضور چشمگیر خانواده های طلاب و فضلاء در آیین اختتامیه مسابقات قرآن و کریم، نقش قرآن در خانواده را بسیار سازنده عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیون، با اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه، موجب برکات زیادی در میان جوانان و خانواده ها شده اند.

*روحانیون برای ایجاد جامعه قرآن محور تلاش کنند

مدیر شهرک مهدیه حوزه انس با قرآن را لازمه دستیابی به سعادت دانسته و اظهارداشت: اگر فرهنگ متعالی قرآن وارد جامعه شود، اجتماع قرآنی و در خدمت قرآن به وجود می آید  و این امر توفیق بزرگ الهی است .

مدیر شهرک مهدیه حوزه علمیه قم، برگزاری برنامه های قرآنی در جامعه را موجب برکات زیادی در بین جوانان و خانواده ها می ذکر کرد و  گفت: طلاب و روحانیون باید به عنوان یک دغدغه جدی، همواره برای ارتقای آموزش های قرآنی در جامعه تلاش کنند.

وی، شهرک مهدیه را "شهر علم و عالم نامید" و تصریح کرد: ساکنین این شهرک از فضلا و فرهیختگان حوزه هستند که با احساس تکلیف دینی، فضای تبلیغی جامعه اسلامی را با فرهنگ قرآن نورانی می کنند .

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی حفظ، ترتیل، صوت و لحن در مجموعه شهرک مهدیه طلاب، افزود: با برگزاری این مسابقات، استعداد های قرآنی از میان نوجوانان و جوانان کشف می شود که با تربیت آنان، نسل قرآنی جامعه را ساخته می شود.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از 40 نفر  از ممتازین اولین دوره مسابقات قرآن و حدیث شهرک مهدیه حوزه علمیه قم تجلیل و به بیش از 300 نفر از نونهالان و نوجوانان شرکت کننده، لوح تقدیر اهدا شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha