شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 328652
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
حجت‌الاسلام رمضانی

استاد حوزه گفت: تحقیق و پژوهش، یکی از راه حل های دست یابی به منشا صدور بیانات عرفانی اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام رمضانی امروز در نشست تخصصی «عرفان اهل بیت (ع) » که در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد در مقام نقد نظریه حجت الاسلام والمسلمین  فاضل گلپایگانی، نظریه پرداز این نشست بیان داشت:عنوانی که توسط این استاد بیان شده بسیار جذاب و هر عاشق اهل بیت(ع) را به خود جذب می کند و نقد این نظریه مهری بر پیشانی کسی است که می خواهد مخالفت داشته باشد .

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: آنچه در کتاب های موجود عرفان وجود دارد و مورد نظر حضرت امام خمینی(ره) و  آیت الله حسن زاده آملی و بزرگان عرفان بوده، برداشتی ازبیانات اهل بیت(ع) است که به اصحاب خاصشان بیان کرده اند .

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: تحقیق و پژوهش، یکی از راه حل های دست یابی به منشا صدور بیانات عرفانی اهل بیت (ع) است .

وی گفت : همه کتاب های عرفانی ریشه در دقت موشکافی و توجه ویژه  به بیانات عرفای بزرگ که از اهل بیت (ع) گرفته است دارد .

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: امام راحل قسم یاد می کنند که بزرگان عرفان از افراد خاص اهل بیت(ع) بوده اند، به طوری که اگر شیعه بودن شهید اول و دوم توسط خلفا وقت، لو نمی رفتند امروز ما آنها را سنی می دانستیم .

حجت الاسلام رمضانی اظهارداشت : باید مواردی که در تعارض با اهل بیت(ع) بوده حذف و به جای آنها مواردی را که با عرفان ناب اهل بیت(ع) سازگار است جایگزین شود  و همچنین برخی از امور که با مسلمات شیعه در تضاد بوده و به خاطر سختی ها نتوانستند تطبیق کنند باید جای گزین کنیم .

این استاد حوزه علمیه درپایان تصریح کرد: اگر  بخواهیم کار نوی عرفانی انجام دهیم باید به سامان بخشی علوم عرفان و  تعابیر عرفانی اهل بیت (ع)  توجه کنیم .

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha