شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ملکی

مشاور وزیر آموزش وپرورش گفت: اولویت اول حوزه تولید علم در عرصه های مختلف سپس ورود به آموزش و پرورش است و مطالبه مقام معظم رهبری نیز همین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، روز دوشنبه در نشست دبیران کمیته‌های همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش منطقه چهار کشوری که در سالن اجتماعات خانه معلم تبریز برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند روحانیت و حوزه در شبکه عظیم فرهنگی تربیتی وظیفه حساسی دارند.

وی، ضروت تعامل حوزه با آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: اگر این ضرورت تبدیل به باور شود شاهد تحقق عملی آن خواهیم بود، باید این نیاز را بپذیریم و سپس برای پاسخ به آن ضرورت اقدام کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کمیته های استانی دفتر همکاری‌های فعالیت خوبی بویژه در امر تربیت و تبلیغ داشته‌اند و در این بین، استان آذربایجان شرقی از استان های پیشتاز به شمار می رود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اظهار داشت: دشمن فرهنگ را با اولویت نوجوانان و جوانان هدف قرار داده اگر بخواهیم از اصول انقلاب دفاع کنیم باید ارزش های اسلامی از جمله قرآن را به متن زندگی مردم وارد نماییم.

وی با اشاره به رسالت حوزویان در قبال آموزش و پرورش تاکید کرد: اولویت اول حوزه های علمیه باید تولید علم در عرصه های مختلف و ورود به آموزش و پرورش باشد ومطالبه مقام معظم رهبری نیز همین است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه میه و آموزش و پرورش عنوان کرد: رویکرد دانش محوری را به رویکرد تربیت محوری تغییر دهیم و مهارت های حوزویان در آموزش و پرورش ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمن ملکی در ادامه از برگزاری همایش علمی خبر داد و عنوان کرد: این همایش با فراخوان مقالات در 39 محور روزهای 16 و 17 اردیبهشت 93در قم برگزار می شود و تاکنون 30 مقاله به دبیرخانه برای حضور در همایش ارسال شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha