چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
ثروتی نماینده

موسی‌الرضا ثروتی نمایند مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری حوزه گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فرهنگی و سیاسی، استقلال دارد و اجازه دخالت هیچ کشوری را در امور داخل خود نمیدهد.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: با توجه به استقلال نظام اسلامی در حوزه های فرهنگی و سیاسی و برافراشتن سیاست نه شرقی و نه غربی که نمونه دومی در جهان ندارد، باید به سمت استقلال اقتصادی نیز برویم.

*اصلاح امور مستلزم اصلاح عمیق فرهنگ است

ثروتی گفت: برای تحقق یک اقتصاد محکم نیاز مبرمی به فرهنگ است و تا فرهنگ مدیران، مسئولان و مردم درست نشود سایر امور، اصلاح نخواهد شد.

وی اظهار کرد آمریکا با قدرت اقتصادی خود در قضیه اوکراین مقابل روسیه ایستاده است بنابراین ما هم باید آنچنان قوی شویم که هیچ کشوری نتواند در امور داخلی ما دخالت کند باید از ظرفیت های عظیم منابع انسانی، انرژی و مرزهای وسیع برای پیشبرد برنامه های کلان اقتصادی استفاده کنیم که در این ارتباط همچنان که مقام معظم رهبیر فرمودند باید به مردم و دانش اسلامی متکی بود.

*انتقاد از عدم باور مسئولان به توان داخلی

این نماینده مجلس مشکل اصلی در مسیر عدم تحقق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را عدم باور برخی مسئولان به توان داخلی دانست و گفت: مدیریت، حلقه مفقوده کشور است متأسفانه با تغییر دولت ها هیچ اتفاق خاصی روی نمیدهد و مشکلات دست نخورده باقی میمانند.

*شاخص های مدیران جهادی

ثروتی علم، تعهد و تخصص را از شاخص های مدیران جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی خواند و ادامه داد: عیبی ندارد افراد اندیشه های سیاسی و گروهی داشته باشند، اما نباید اینها وارد فعالیت های رسمی و ملی شان شود.

وی گفت بارها شاهد مدیریت اتوبوسی و حذفی بوده ایم و هیچگاه این روند بازنایستاده است چرا که عزم ملی جای خود را به منافع شخصی و گروهی داده است.

*حوزه راهکارهای اساسی ارائه نماید

 وی در پایان گفت باید حوزه به عنوان محل تولید و ترویج تفکر اسلامی و شیعی با انجام مطالعات عمیق دینی، راهکارهای اساسی ارایه کند تا مشکلات کشور از جمله اقتصاد برطرف شده و شاهد ظهور اقتصاد مقاومتی  و استقلال اقتصادی باشیم.

مرتضی خواجوند سریوی  35/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha