جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 331306
۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
آیت‌الله زرندی

مردم شهیدپرور، فهیم و قدرشناس کرمانشاه هیچگاه حضور دائمی و متعهدانه آیت الله زرندی را در کنار خود در تمامی عرصه های مختلف از یاد نخواهند برد و این اسطوره مقاومت و مجاهدت همواره در همه اذهان ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه در کرمانشاه، امروز پنج‌شنبه ساعت نه صبح، خیابان منتهی به مسجد و حوزه علمیه حضرت آیت الله بروجردی شهر، مملو از جمعیتی اندوهگین و اشک در چشم بود که برای وداع و همراهی با پیکر عالم و مجاهدی نستوه آمده بودند. البته غیر از این هم انتظار نمی رفت چرا که حضور باشکوه و انبوه جمعیت لایق و شایسته کسی بود که بیش از نیم قرن زندگی خود را در راه اسلام و مجاهدت و پاسداری از انقلاب اسلامی صرف نموده و این حضور چند ساعته برای بدرقه وی قطره ای کوچک در مقابل زحمات و ایثارهای این عالم ربانی بود.

آیت الله زرندی عاشق امام و مقتدایش بود، تا جایی که در آستانه سالگرد بنیانگذار انقلاب، جانش را به جان آفرین تسلیم کرد. وی عمر گرانقدر خود را صرف ترویج اسلام ناب محمدی (ص) نمود و در دوران ظلم و ستم شاهنشاهی مرارت زندان را تحمل کرد و در سالهای دفاع مقدس در کنار مردم غیرتمند و انقلابی کرمانشاه حضور داشت. عالم یاد شده، سنگر نماز جمعه را حتی در روزهای بمباران ترک نکرد و در دوران سازندگی همواره همسنگری قابل اعتماد و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بود.

مردم کرمانشاه هیچگاه حضور دائمی و متعهدانه این عالم بزرگ را در کنار خود در تمامی عرصه های مختلف از یاد نخواهند برد و این اسطوره صبر و مقاومت و مجاهدت همواره در همه اذهان ماندگار و الگویی کم نظیر برای جوانان آینده ساز این انقلاب است.

وی در تمامی زمینه‌ها سعی داشت تا وحدت بین مردم را حفظ کند و این اقدام را از آرمان‌های اصلی انقلاب می‌دانست و در راه اعتلای خاک و دین بدور از حب و بغض و گروه‌گرایی به مردم خدمت می‌کرد آیت‌الله زرندی با کسانی که می‌خواستند از دین و علمای آن سو استفاده کنند رابطه‌ای برقرار نکرد و همیشه حافظ‌ شأن نظام و ولایت بود.

این عالم ربانی در آخرین روزهای عمر با برکت خود به خانواده و مردم سفارش کرده بود که از غیبت، تهمت و افترا زدن به دیگران جدا پرهیز نمایند. تقوای رفتاری و اخلاقی وی در تمامی عرصه‌ها همواره زبانزد مردم بود و همواره بر حل مشکلات مردم تاکید داشت. آیت‌الله زرندی بیشتر ساعات روز خود را نیز به این امر مهم اختصاص می‌داد و بر این باور بود که باید ایستاد و به مردم خدمت کرد.

روحیه مردم‌داری یکی از ویژگی‌های بارز این یار امام‌(ره) بود به همین خاطر همیشه با خواست و نظر اکثریت مردم همراه بود و همیشه در راه مردم‌سالاری دینی حرکت می‌کرد. وی همواره با مردم بود و برای تمام اقشار و اقوام مختلف استان ارزش و احترام قائل می‌شد.

انتخاب وی در سه دوره مجلس خبرگان رهبری نشان از مردم‌داری و محبوبیت خاص وی نیز مردم شریف استان کرمانشاه دارد و تمامی مسئولیت‌های محول شده به ایشان در طول عمر با برکتشانن را به بهترین نحو که مقبول خدا و خلقش باشد به سرانجام رساندند.

درآستانه سالگرد امام و مقتدایش برای پیوستن به او قلبش از تپش ایستاد و برای ملحق شدن به یارانش در جایگاه ابدی قرار گرفت. این‌که یکی دیگر از یاران دلسوز و مجاهدان انقلابی با صبر و مجاهدتهای فراوان و تحمل مرارات ها ما را تنها گذاشت و به عالم ملکوت عروج نمود امیدوارم.

پیکر آن روحانی مجاهد که خود از پرورش یافتگان حوزه بود و سالها عمر خویش را در این راه صرف نمود؛ در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه که خودش مسولیت ٱن را عهده دار بود به وصیت خود ایشان به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha