یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بب

شیخ ناظم علی مؤسس و مدیر و سرپرست دانشگاه الحیدریة خیرآباد که یکی از سخنرانان معروف هند نیز میباشد هیئت هندی را همراهی میکرد. وی مقالاتی در نهج البلاغه دارد و اولین مترجم مفاتیح الجنان به اردو می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رییس مؤسس المؤمل و رییس دانشگاه الحیدریه هند به زیارت حرم مطهر امام علی(ع) مشرف شدند و مورد استقبال مسؤولان شعبه ارتباطات خارجی و تبلیغات و بخش تبلیغ دینی حرم مطهر قرار گرفتند.

سید علی الشرع مسؤول شعبه ارتباطات خارجی حرم در این باره گفت: پس از سفر گروهی از آستان مقدس علوی به هند و فعالیت های مشترک علمی تحقیقاتی این گروه در هند، اکنون این اقدام به ثمر نشسته و گروهی از جمهوری هند برای مشارکت در جشنواره بین المللی ربیع الشهادة به زیارت آستان مقدس علوی مشرف شده اند. در این سفر شعبه ارتباطات خارجی حرم به استقبال هیئت میهمان رفت. رییس هیئت میهمان هندی شیخ احتشام، مؤسس و سرپرست مؤسسه فرهنگی المؤمل بود که در راستای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در هند و میان جوانان هندی فعالیت میکند. در این سفر، شیخ ناظم علی مؤسس و مدیر و سرپرست دانشگاه الحیدریة خیرآباد که یکی از سخنرانان معروف هند نیز میباشد هیئت هندی را همراهی میکرد. وی مقالاتی در نهج البلاغه دارد و اولین مترجم مفاتیح الجنان به اردو میباشد. سید عین الحیدر سرپرست مرکز الکاظمیه منطقه کالکوری در ایالت لکنو نیز از دیگر همراهان گروه هندی در این سفر بود.

سید الشرع در ادامه سخنان خود گفت: در این دیدار درباره راه های همکاری های دو جانبه در نشر تولیدات بخش تبلیغات دینی حرم مطهر و ترجمه این تولیدات به زبان های متعدد و نشر آنها در مناطق مختلف هند بحث و گفتگو شد. همچنین مسؤولانبخش های ارتباطات خارجی و تبلیغات دینی حرم به بیان ماموریت های مهم خود و فعالیت ها و آثار چاپ شده و تولیدات این دو شعبه برای پوشش مناسبات دینی و در طول سال پرداختند و اظهار امیدواری کردند با مؤسسات و کادر متخصص هندی همکاری بیشتری در جهت ترجمه آثار و تولیدات حرم مطهر امام علی(ع) به زبان های هندی و اردو و انگلیسی و انتشار آنها در هند در جهت نشر فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشند.

شیخ احتشام نیز در گفتگوی خود با بخش تبلیغات حرم مطهر علوی ضمن ابراز خوش بینی به این فعالیت ها گفت: این اقدام شما بسیار مفید است به ویژه برای کسانی که به دنبال اطلاع از مناسبت ها و اهمیت آنها هستند که از این طریق میتوانند به خلاصه ای مفید و کافی و معلوماتی ارزشمند در زمینه مورد نظر دست یابند.

شیخ احتشام همچنین درباره مؤسسه تحت سرپرستی خود گفت: این مؤسسه به تربیت کودکان و نوجوانان و همچنین ترجمه برخی کتب به سه زبان اردو و انگلیسی و هندی می پردازد.

وی افزود: ما همچنین پایگاهی اینترنتی به پنج زبان داریم و در همایش های مختلف فعالیت داریم و مجله ای داریم که از سوی این مؤسسه با نام المؤمل چاپ و منتشر میشود و شامل موضوعات فقهی و عقیدتی و اخلاق میباشد و تیراژ آن 1000 نسخه در ماه میباشد که این مجله به مناطق مختلف هند ارسال میشود. علاوه بر موارد یاد شده مؤسسه المؤمل به ترجمه و چاپ برخی کتب به زبان های متعدد میپردازد و فعالیت دیگر این مؤسسه تربیت دانش آموزان مدارس از طریق تهیه و ارائه دروس روزانه آنها در رشته های فقه و عقاید و اخلاق میباشد.

لازم به ذکر است که سید علی الشرع مسؤول شعبه ارتباطات خارجی حرم امام علی و مسؤولان بخش تبلیغات دینی حرم به نام های اسعد العابدی و شیخ مشتاق الصادق و شیخ عبدالسادة الجابری در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha