پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مبلغان

گردهمایی بزرگ مبلغان طرح "ضیافت الهی و نشاط معنوی" سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شعبانی، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز 29 خردادماه در این همایش، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد فرهنگی، اجرای دو طرح اعزام مبلغ سراسر ماه مبارک رمضان و طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی را در دستور کار داریم.

وی به اهمیت و تأثیرگذاری منبر اشاره کرد و ادامه داد: منبر از زمان پیامبر (ص) رونق و آثار خاصی داشته است که هنوز هم این آثار ادامه دارد و امروز هم مردم از منبر و مبلغ استقبال می کنند که نشان از اهمیت و جایگاه آن در جامعه دارد.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف  تصریح کرد: استقبال گسترده مردم از منبر و مبلغین مسئولیت متولیان عرصع تبلیغ را سنگین تر کرده است .

 حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که هدایت جامعه مقوله ای سه وجهی است، یادآور شد: یک بخش هدایت جامعه مربوط به خداوند است و بخش بعدی آن نیز اختصاص به پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) دارد و خداوند وظیفه خود را در بحث هدایت به وسیله پیامبرانو امامان معصوم(ع) انجام داده است، اما بخش سوم مربوط به خود مردم است که اگر در آموختن مسائل دینی کوتاهی کنند، مسئول خواهند بود.

وی به مشکلات سفرهای تبلیغی اشاره کرد و افزود: سفرهای تبلیغی قطعا با سختی ها و مشکلاتی همراه است، اما این سختی ها مبلغین را ترویج آموزه های اهل بیت(ع) باز نمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha