جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله محمدی گیلانی

جامعه مدرسین حوزه با تسلیت ارتحال آیت الله محمدی گیلانی(ره)، تصریح کرد: ایشان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به تکلیف انقلابی خود عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این نهاد حوزوی در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی(ره)، خاطرنشان کرد: ایشان در روزهای مبارزات خود را وقف حمایت از امام راحل و مبارزه با طاغوت کرد و پس از انقلاب نیز در سنگر قضا، عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبري و ديگر نهادهاي نظام به تکلیف انقلابی خود عمل نمود كه حتي در اين راه با صدور احكام درباره افراد نزديك خود نيز در اجراي احكام الهي و شرعي دريغ نكرد.

متن پیام تسلیت جامعه مدرسین که به امضای آیت الله یزدی رسیده است، در پی می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی(ره)، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و تاسف گردید.

وی از شاگردان مبرز آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بود که علیرغم جایگاه علمی و کرسی تدریس، از نخستین روزهای مبارزات در کنار سایر اعضای محترم جامعه مدرسین خود را وقف حمایت از امام راحل و مبارزه با دولت طاغوت نمود.

حضور مؤثر در حلقه یاران امام و صدور ده‌ها بیانیه مهم و انتقال پیام‌های امام و هدایت مردم انقلابی در استان های گیلان و مازندران گوشه‌ای از سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب ايشان است.

آیت الله محمدی گیلانی پس از انقلاب نیز در سنگر قضا، عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبري و ديگر نهادهاي نظام به تکلیف انقلابی خود عمل نمود كه حتي در اين راه با صدور احكام درباره افراد نزديك خود نيز در اجراي احكام الهي و شرعي دريغ نكردند.

همچنین آثار متعدد ایشان در فقه و قضاء بهترین منبع برای قضات کشور محسوب می‌گردد.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت اين عالم مجاهد را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم «ارواحنا له الفداء»، مقام معظم رهبری«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، قوه محترم قضائيه و قضات محترم، حوزه‌هاي علميه، ‌بيت شريف و همچنين مردم شريف استان گیلان تسليت عرض نموده؛ علو درجات را براي آن فقيد و صبر و اجر فراوان براي بازماندگان آن مرحوم خواستار است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha