یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام علی خراسانی

مدیر گروه دائرة المعارف قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن، غربت زدایی از ساحت مقدس کلام وحی را رسالت امروز هر فرد مسلمان برشمرد.

حجت الاسلام علی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن، تا حد زیادی شاهد توجه ویژه عموم مردم به قرآن کریم در عرصه قرائت و تدبر در آیات وحی هستیم، اما باید این رویه در ماه های دیگر نیز ادامه یابد و این گونه نباشد که منحصر به یک ماه شود و بس.

وی افزود: چنانچه همه ما به این باور و یقین قلبی برسیم که قرآن کتاب زندگی و هدایت است، بی شک دیدگاه و تلقی ما از قرآن نیز اصلاح می شود و آن وقت دیگر ما همیشه به سراغ قرآن می رویم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: حقیقت آن است که قرآن به عنوان  کتاب نور و هدایت، تنها اختصاص به یک نسل و یک دوره زمانی خاص ندارد، بلکه به عنوان دستورالعمل جامع الهی، زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت همگانی به ویژه نخبگان جامعه در راستای مهجوریت زدایی از ساحت مقدس قرآن، بیان داشت: حوزه و دانشگاه، قرآن پژوهان، نویسندگان و هنرمندان، همه مسئولیت دارند که در باور مردم و جوان ها نیاز به قرآن را به خوبی نهادینه کنند و فرهنگ قرآنی را به درستی ترویج نمایند.

مدیر گروه دائرة المعارف قرآنی خاطرنشان کرد: بدون شک بسیاری از گرفتاری های جامعه ما به خاطر دوری از کلام خدا و فاصله گرفتن سبک زندگی مان از قرآن و عترت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha