شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آیت‌الله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به جایگاه علم‌اندوزی و هم ردیف بودن طالبان علم با مجاهدان راه خدا گفتند: در مکتب ما فراگیری علوم دینی همانند جهاد بوده و اسلام ارزش والایی برای عالم و علم قائل شده است بنابراین رسالت امروز طلاب جهاد علمی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی شب گذشته در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه خراسان، رهنمودهایی پیرامون ویژگی های طلبه بیان کرده و اظهارداشتند: قرآن مجید در سوره توبه برای فراگیری علوم دینی سرمایه گذاری سنگینی را بیان کرده است .

ایشان با اشاره به جایگاه علم‌اندوزی و هم ردیف بودن طالبان علم با مجاهدان راه خدا افزودند: در مکتب ما فراگیری علوم دینی همانند جهاد بوده و اسلام ارزش والایی برای عالم و علم قائل شده است بنابراین رسالت امروز شما جهاد علمی است.

معظم له خطاب به طلاب خراسان گفتند: شما امروز باید احکام را با انذار بیان کنید؛ فراگرفتن علم و آموختن هر دو امر واجب است، لذا دروسی را که فرا می گیرد به دیگران هم بیاموزید .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به حدیثی از مقدمه کتاب معالم اشاره و طلبگی را اولین قدم برای رسیدن به خدا دانستند.

این مرجع تقلید، تصریح کردند: طلاب باید قدر خود را بدانند چرا که وقتی طلبه ای برای تحصیل اقدام می کند، فرشتگان فرش در مسیر کاروان علم بال‌های خود را گسترانده و افتخار می‌کنند فرش کسانی باشند که در مسیر خدا گام بر می دارند .

ایشان با تاکید براینکه طلاب باید شبانه روزی برای نعمتی که خداوند به آنان داده شکرگذار باشند، تصریح کردند: طلبگی نعمتی است که نصیب هرکس نمی‌شود، افراد بسیاری هستند که به دنبال بدست آوردن موقعیت امروز شما طلاب هستند، ولی سعادت رسیدن به این جایگاه را ندارند.

معظم له، در ادامه به شرایط توفیق یک طلبه اشاره کرده و خاطرنشان ساختند: کار برای رضای خدا، نظم ، مطالعه ، مباحثه منظم و نوشتن همراه با برنامه ریزی و استقامت در یادگیری علوم از رموز موفقیت طلاب و علمای سلف است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha