جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهرانی حجتیه

افتخار زیارت امام رضا(ع) موجب می شود که به لطف خداوند متعال، زائر گنهکار با توبه از دنیا رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی، در جشن ولادت امام رضا(ع) که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار گردید، با اشاره به روایات خاصه در ثواب زیارت امام رضا(ع)، اظهار کرد: در جلد چهارم اصول کافی، چند روایت جالب توجه ذکر شده  که در یکی از این روایات، زیارت امام رضا(ع) را افضل از حج واجب یاد می کند.

وی، با توجه به این ثواب بزرگ برای زیارت امام هشتم، افزود: عرفا می فرمایند "افتخار زیارت امام رضا(ع) موجب می شود که به لطف خداوند متعال، زائر گنهکار با توبه از دنیا رود. از این رو به اذعان روایات گناهان زائر امام رضا آمرزیده می شود و این با حکمت خداوند نیز منافاتی ندارد".

این محقق حوزوی بیان نمود: در حدیثی از امام جواد(ع) وارد شده است "کسانی که پدرم را زیارت کنند، در روز قیامت برای آنان منبرهایی مقابل منبر رسول الله(ص) نهاده خواهد شد، تا همه از حساب و کتاب قیامت فارغ شوند".

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با ابراز این که تأکید روایات بر زیارت قبر نبی مکرم است، تأکید نمود: در روایات زیارت ائمه هدی(علیهم السلام)، واژه "زیارت قبر" تأکید شده است که یکی از آنها این روایت است که "زیارت امام رضا، برابر با هفتاد هزار حج مقبول از طرف خداوند متعال است".

وی با بیان این که ائمه هدی(علیهم السلام) واسطه فیض خداوند به بنده هستند، اضافه کرد: علما، در تفسیر این دسته از روایات بیان می کنند "اثری که زیارت امام رضا در بنده خدا می گذارد، برابر با تأثیر هفتاد هزار حج مقبول است. به عبارت دیگر، برای تقربی که بر اثر زیارت ثامن الحجج(ع) بر روی انسان به وجود می آید، خداوند نیز پاداش هفتاد هزار حج مقبول را به او عنایت می کند".

این محقق حوزه با اظهار این که زائر قبر امام رضا(ع) نزدیک ترین زائر عرش الهی شمرده می گردد، بیان نمود: امام موسی کاظم(ع)، در روایتی می فرمایند "هر كس فرزندم را زيارت كند و شبى در كنار قبر او به سر برد، مانند كسى است كه خداوند را در عرش زيارت كند".

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی، در پایان، ابراز کرد: البته این ثواب هایی که در این روایات تأکید می شود، برای زائری است که با معرفت به زیارت این امام همام همت می گمارد و خداوند نیز بر اساس معرفت این زائر، همچون پاداشی به او عنایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha