شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
56

آمریکا در این روزها به صورت جدی از نظام حمایت کرد و امید زیادی به پیروزی نظام در برابر انقلاب مردم داشت به امید اینکه یمن محل تاخت و تاز آنها باشد اما ما همواره با این دخالت آمریکایی ها مخالف بودیم.

سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه/ جنبش انصارالله یمن اوضاع این کشور را دگرگون کرد و توانست با تسلط بر مراکز صنعا اوضاع سیاسی پایتخت را تغییر دهد و دولت یمن و عبدالهادی منصور رییس جمهور یمن را به پذیرش شروط خود و خواسته های انقلابیون و تعیین دولت جدید و کاهش نرخ مشتقات نفتی وادار سازد.

جنبش انصارالله به همراه سایر احزاب یمن ساعاتی پس از تسلط بر اکثر مراکز نظامی و سیاسی صنعا، تحت نظر سازمان ملل متحد و با حضور رییس جمهور این کشور توافق نامه ای را امضا کردند که مفاد آن التزام به مسالمت و مشارکت ملی بنا بر نتایج کنفرانس گفتگوی ملی است.

طبق این توافق نامه دولت ملی در طول یک ماه تشکیل می شود. این توافق نامه همچنین شامل کاهش نرخ مشتقات نفتی، ارتقاء سطح معیشت مردم و لزوم مبارزه با فساد میباشد. در زمینه امنیتی نیز طبق این توافق نامه حکومت باید تاسیسات حیاتی کشور را تحول بگیرد و چادرهای معترضان از صنعا و اطراف آن برچیده شود و تمامی اعمال خشونت آمیز در صنعا هرچه زودتر متوقف شود.

این توافق نامه شامل اقدامات گام به گام و جزئیات متعددی مانند مشارکت واقعی مردم در دولت و ریاست جمهوری و کمیته های اقتصادی می باشد.

در همین رابطه حسن الصعدی، عضو شورای سیاسی انصارالله در گفتگو با پایگاه لبنانی العهد گفت: تمام گروه ها و احزاب حامی انقلاب یمن خواستار التزام به این توافق نامه شده اند و از سوی دیگر رییس جمهور یمن نیز از تمام طرف ها خواسته به توافق پایبند باشند و در نتیجه اگر مفاد توافق نامه به شکل صحیح اجرایی شود راه سوء استفاده بر سودجویان و فرصت طلبنان بسته خواهد شد. وی خاطر نشان کرد که مراکز دارای نفوذ داخلی از این پس نفوذ خود را از دست خواهند داد و در راس آنها علی الاحمر میباشد که از تمام نیروی خود برای جلوگیری از هرگونه توافق استفاده کرد و همواره از گروه ها و جناح های تکفیری حمایت کرد و برای سنگ اندازی در انقلاب مردم یمن به کشورهای خلیج فارس نیز متوسل شد.

وی افزود: هنگامی که کمیته های مردمی حرکت خود را آغاز کردند و گروه های فاسد و مفت خور برکنار شدند، همه به اطمینان رسیدند که گزینه ای به جز گفتگو برای حل بحران وجود ندارد.

نقش منفی کشورهای غربی

این عضو شورای سیاسی انصارالله درباره نقش کشورهای غربی در ممانعت از توافق و گفتگو گفت: کشورهای غربی در روزهای گذشته نقشی منفی را در برخورد با گفتگو و حمایت از نیروهای فاسد بازی کردند اما انقلابیون این امر را نپذیرفتند و بازی و توطئه آنها نتوانست تاثیری بر گروه های انقلابی و جریان گفتگو داشته باشد. وی افزود: آمریکا نیز در این روزها به صورت جدی از نظام حمایت کرد و امید زیادی به پیروزی نظام در برابر انقلاب مردم داشت به امید اینکه یمن محل تاخت و تاز آنها باشد اما ما همواره با این دخالت آمریکایی ها مخالف بودیم.

وی در ادامه گفت: البته برخی کشورهای منطقه نیز تلاش کردند در امور یمن دخالت کنند که مردم دست آنها را خواندند و اجازه دخالت به آنها ندادند و از این رو کشورهای منطقه نیز از تخریب انقلاب یمن عاجز ماندند.

چرایی پیوستن ارتش به انقلابیون

حسن الصعدی تاکید کرد که فروپاشی سریع مسلحان کار سخت و دور از انتظاری نبود زیرا ارتش از اوضاع کنار رفته بود و می دانست که توطئه ای علیه یمن در جریان است و از سویی خود ارتش نیز از محرومیت و اجحاف حقوق خود رنج میبرد و برخی خواسته های انقلابیون را نیز تایید می کرد و نمیتوانست برادران و هموطنان انقلابی خود را بکشد و به خوبی میدانست که این نظام رو به موت است و از این رو نیروهای مسلح به سرعت متوقف شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha