پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، با تاکید برفرهنگ سازی مناسب و الگوگیری از ازدواج الهی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: الگو گیری ازاین ازدواج، زمینه گسترش ازدواج زیر چتر اسلام و فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه می کند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با گرامیداشت اول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج آسمانی و معنوی مولای متقیان حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: تشکیل خانواده و ازدواج یکی از اموری است که اسلام به آن اهتمام دارد و از سنت های اکید نبوی است که باید بر اساس مقررات اسلام شکل بگیرد.

وی، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ازدواج در خصوص ازدواج این دو چهره الهی یعنی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اذعان داشت: این امر مهم  بر محوریت دین مداری، عبودیت، بندگی و در کمال ساده زیستی بود و نتیجه این ازدواج ثبت خانواده ای در تاریخ بود که همه جهات و زوایای آن الگو است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه رابطه بین این دو زوج، نحوه تربیت فرزند و ساده زیستی ایشان باید به‌عنوان فرهنگ در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت:  اگر این فرهنگ رواج پیدا کند دیگر  شاهد بروز آسیب هایی نظیر تجملات و هزینه های گزافی که بر جوانان تحمیل می‌شود و موانعی برای ازدواج هستند نخواهیم بود.

وی افزود: به واسطه همین تجملات است که امروز خیلی از جوانان توانایی ازدواج ندارند و ممکن است دنبال گناه و انحراف باشند.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز امیدواری کرد با فرهنگ سازی مناسب و الگوگیری از این ازدواج الهی زمینه گسترش ازدواج زیر چتر اسلام و فرهنگ دینی در جامعه نهادینه  گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در پایان شاخصه های یک ازدواج موفق را مدنظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده بر اساس فرهنگ و اندیشه اسلامی، توجه زوجین به ارزش های دینی در سطح جامعه، انجام انتخاب ها و معیارهای ازدواج نه بر اساس نگاه مادی و تجملات بلکه بر اساس اخلاقیات و معنویت، از مواردی هستند که در یک ازدواج موفق باید مورد توجه قرار گیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha