دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 337510
۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
لر پاتن

حوزه/ رسانه ها باید همیشه قدم به قدم با تغییر فناوری پیش بروند. برای مثال جوانان اخبار را به طریقه بسیار متفاوت از ما، که رادیو گوش می کنیم، دریافت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، لرد پاتن رییس کمیسیون اصلاح رسانه های واتیکان در پایان نخستین جلسه این کمیسیون گفت: همه ما مسیحیان و کاتولیک ها با آگاهی از پیام کلیسا، وظیفه داریم آن را به بهترین وجه ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: طبق تجربه ام در بی بی سی، رسانه ها باید همیشه قدم به قدم با تغییر فناوری پیش بروند. برای مثال جوانان اخبار را به طریقه بسیار متفاوت از ما، که رادیو گوش می کنیم، دریافت می کنند. البته اینطور نیست که فناوری های قدیمی بی ارزش هستند برای مثال همه ما می دانیم که رادیو موج کوتاه برای ارتباط با برخی گروه های بسیار فقیر در جهان چقدر مهم است به خصوص در آفریقا و آسیا. همه ما می دانیم که افراد خود به خود می خواهند آنچه را که می شنوند باور کنند برای مثال می خواهند از برخی از رادیو های محلی بیش از آنچه  که مقامات دولتی می گویند باور کنند.   

خاطر نشان می شود واتیکان به غالب وسایل ارتباط جمعی اعم از رادیو، روزنامه، خبرگزاری و شبکه های اجتماعی برای حضور در عرصه رسانه ای به صورت رسمی و غیر رسمی استفاده می کند.

چندی پیش نیز مونسیگنور پاول تای، دبیر شورای اسقفی واتیکان در امور ارتباطات اجتماعی و مشاور رسانه‌های اجتماعی پاپ از کاتولیک‌ها دعوت کرد تا در شبکه‌های اجتماعی حضور بیشتری داشته باشند. و از این طریق فضای مجازی را به محیطی مثبت تبدیل کرده تا مردم بتوانند روابط خود با یکدیگر را عمق ببخشند.

وی افزود: اگر کلیسا در برخی از حوزه‌ها در دنیای دیجیتال حضور نداشته باشد، ما در حال از دست دادن تجربه و زندگی بسیاری از مردم خواهیم بود. اگر ما عقب‌نشینی کنیم، این حوزه‌ها را به «دیوها» و «قلدرها» تحویل خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha