شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که متأسفانه امروزه رنگ خدایی در عرصه های مختلف زندگی کم رنگ شده است گفت: بسیاری از مشکلات امروزه جامعه به دلیل کم رنگ شدن خدا در زندگی هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عصر امروز در آیین دعای عرفه در جمع زائران کریمه اهل بیت(ع)  اظهارداشت: روز عرفه، روز دعاست و درب  های رحمت الهی بر روی بنگان بیش از گذشته باز است.

* عرفه روز گدایی از خدا

وی با بیان این که امروز، روز گدایی بندگان در پیشگاه خداوند است، گفت: امروز روزی است که باید انسان ارتباط خود را با خداوند تقویت کند و در این راه، سیره معصومین علیهم السلام بالاترین الگو است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به دعای عرفه امام حسین علیه السلام گفت: این امام همام در دعای عرفه  به ما آموخته  است که در این روز چطور با خدای خود سخن بگوییم.

وی با بیان این که اهل بیت علیهم السلام سخن گفتن  با خداوند را به  ما آموخته اند، افزود: در دعای عرفه پنج فراز است که روش دعا و گدایی در محضر حضرت حق در این فرازها بیان شده است.

* قدرت خدا در اولین فراز دعا

وی نخستین فراز دعای عرفه را اعلام قدرت حضرت حق معرفی کرد و گفت: انسان زمانی می تواند به کسی دست نیاز دراز  کند که دارای قدرت و سرمایه باشد. متأسفانه ما در این عرصه به انحراف رفته ایم و گاهی فراموش می کنیم که همه امور در دست خداست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: خداوند «علام الغیوب» است و تمامی خیر و شر ما را می داند و تمامی امور در دست اوست.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، برآورده شدن حاجات را نیازمند کم شدن گناهان در میان مردم معرفی کرد و گفت: گاهی انسان در برابر خود و حاجتش مانع ایجاد می کند و تا زمانی که این موانع برطرف نشود، دعا برآورده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که انسان پس از اعتقاد به خداوند، باید به او اعتماد نیز داشته باشد، افزود: بنده باید از غیر خدا قطع باشد و غیر از رحمت الهی امید دیگری نداشته باشد.

* صاحبان قدرت را از خدا بزرگتر جلوه می دهیم

وی با بیان این که امروزه قدرت و شهرت و صاحبان قدرت و شهرت و... برای برخی ها،از خداوند بزرگ تر شده اند افزود: اگر خدا و ولی خدا، برای ما بزرگ نباشد، یاری خداوند و اولیای الهی نیز شامل حال ما نخواهد شدف آنچه که در جبهه های جنگ خیلی پررنگ بود، وجود خداوند بود، مسئله ای که موجب شد تا انقلاب و نظام اسلامی پا برچا بماند؛ متأسفانه امروزه این رنگ خدایی در عرصه های مختلف زندگی کم رنگ شده است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که بسیاری از مشکلات امروزه جامعه به  دلیل کم رنگ شدن خدا در زندگی هاست، افزود: والدین باید از ابتدا بزرگی خدا را به کودکان خود بیاموزند تا نسل آینده ما در تمامی امور خود به خداوند توکل کنند.

وی دومین فراز دعای عرفه را درخواست از خداوند برای نشان دادن عالم هستی، آنگونه که هست، معرفی کرد و گفت: گاهی ما به دنیای خود نگاه می کنیم ولی آنگونه که هست، آن را نمی بینیم، بلکه هرچه که شیاطین و دنیا پرستان معرفی می کنند، می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: دنیا در نظر ائمه اطهار علیهم السلام بسیار ناچیز بود و در مقابل آن آخرت بسیار بزرگ بود.

* دعا عشق بازی با خداست

وی با بیان این که در فراز سوم دعای عرفه امام حسین علیه السلام از خداوند می خواهند که ما را ببخشد، افزود: امام حسین علیه السلام در  فراز چهارم دعای عرفه، با خدای خویش عشق بازی کرده و خود و خدایش را معرفی می کند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که عشق  بازی تنها مختص معصومین علیهم السلام نیست، افزود: در آخرین فراز از دعای عرفه، از خدا می خواهیم که ما را مورد رحمت خود قرار دهد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha