دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 338172
۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
جمعیت

حوزه/ استاد حوزه گفت: کشور ما خسارت کنترل جمعیت را درک می کند و این مسئله در آینده بروز و ظهور بیشتری دارد؛ انسان ها نسبت به رزاق بودن خدا اعتماد ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه نورانی بانوی کرامت(س) با بیان این که انسان در زندگی خود همواره با مشکلات و مشقاتی روبه روست، گفت: بر اساس روایات و آموزه های دینی، انسان باید با دست خود از وقوع حوادث جلوگیری نماید.

 وی با اشاره به مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی در عصر حاضر افزود: امروزه با حجم وسیعی از مشکلات در جامعه روبرو هستیم که برای برطرف ساختن آنها، باید بر آموزه های دینی تکیه بزنیم.

سخنران مراسم  از جمله مهم ترین دردهای موجود در زندگی فردی و اجتماعی را در عصر کنونی، فاصله جامعه با خداوند معرفی کرد و گفت: امروزه مردم با خدای خود فاصله گرفته اند؛ البته این به معنای نفی وجود خداوند در میان مردم نیست.

وی افزود: مردم در عرصه اعتقادی منکر خدا نیستند، ولی در مرحله عمل، خلأ خدا در زندگی افراد دیده می شود.

استاد حوزه،  توجه نداشتن به رزاقیت خداوند را از جمله این فاصله ها معرفی کرد و گفت: خداوند همواره بندگان و مخلوقاتش را رزق می دهد از این رو باید به این صفت الهی اعتقاد داشته باشیم. انسانی که به رزاقیت خداوند اعتقاد داشته باشد، آرامش در تمامی عرصه های زندگی او حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز کشور ما خسارت کنترل جمعیت را درک می کند و این مسئله در آینده بروز و ظهور بیشتری دارد؛ انسان ها نسبت به رزاق بودن خدا اعتماد ندارند و  همین مسئله موجب می شود که از هراس گرفتار نشدن در فقر، از فرزند دار شدن ممانعت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری با بیان این که سیره معصومین علیهم السلام و در ادامه آنها علمای دینی، الگوهای اعتقادی خوبی در اختیار ما قرار داده اند، گفت: بر اساس الگوهای موجود در این عرصه، انسان حتی در زمانی که از نظر اقتصادی در تنگنا قرار دارد، نباید ذره ای به این صفت الهی شک داشته باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha