جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بوشهری

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه گفت: توجه بر تربیت حوزویان آشنا به زبان رسانه در عرصه‌های مختلف از وظایف حوزه است که در این راستا نشست‌های مختلفی برگزار و اساس‌نامه‌ای نیز در این زمینه تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ‌آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار مدیر و معاونان صدا و سیمای مرکز قم که در محل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، رسانه را از بزرگ‌ترین ظرفیت‌ها در تبلیغ دین معرفی کرد و گفت: البته تا کنون با توجه به محدودیت‌ها و گاهاً‌ بی توجهی‌ها هنوز  استفاده کاملی از آن نشده است.

وی استفاده حداکثری از این ظرفیت بزرگ را نیازمند اهتمام همه جانبه و برنامه‌ریزی شبانه‌روزی دانست و گفت: آنچه از صدا و سیمای قم انتظار می‌رود، تولید برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی و در اختیار قرار دادن آن برای سایر شبکه‌های صدا و سیما در سراسر کشور است.

* لزوم تربیت حوزویان آشنا به زبان رسانه

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که زبان رسانه، زبان خاصی است، افزود: توجه بر تربیت حوزویان آشنا به زبان رسانه در عرصه‌های مختلف از وظایف حوزه است که در این راستا نشست‌های مختلفی تشکیل شد و اساس‌نامه‌ای نیز در این زمینه تدوین شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: لازم است متولی خاص حوزوی در این عرصه حضور فعال داشته باشد و بر چنین فعالیت‌هایی نظارت نماید.

وی با اشاره به برخی تصمیمات نادرست در عرصه بازیگران نقش روحانیت در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی گفت: در این عرصه با فیلم‌سازان و مسئولان مربوطه مکاتباتی داشتیم  ولی هنوز هم جایگاه لازم برای حوزه در این عرصه در نظر گرفته نشده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه این نشست با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم گفت: محرم، بزرگ‌ترین رسانه در عرصه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام است که اگر رسانه ملی به این مهم توجه بیشتری داشته باشد، کارهای بزرگی در عرصه فرهنگی رقم خواهد خورد.

* محرم، وسیع‌ترین رسانه در اختیار تشیع است

وی محرم و عزاداری‌های حسینی را از فرصت‌های موجود در اختیار شیعه دانست که در هیچ دین و مسلکی وجود ندارد و گفت: با استفاده درست از فرصت محرم، می‌توانیم در جای جای جهان حرف‌های زیادی برای گرفتن داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: ممکن است افرادی تقید عبادی خاصی نداشته باشند ولی در این ایام در مجالس مختلف عزاداری شرکت می‌کنند و حاضر هستند تمام وقت خود را دراین عرصه صرف کنند.

وی امام حسین علیه‌السلام را بابی برای اتصال انسان‌ها به خدا معرفی کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام و مجالس عزاداری این امام همام،‌فرصتی است که دل‌های مردم را به وسیله آن با خدا گره بزیم و در این عرصه صدا و سیما در انشار برنامه‌های عزاداری فرصت را برای استفاده همگان آماده می‌سازد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha