پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت های جدی برخی افراد نسبت به تصویب طرح حمایت از آمران به معروف، اظهار داشت: حکومت اسلامی باید اجراکننده دستورات الهی باشد؛ امروز مجلس شورای اسلامی پس از 35 سال خواستار تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی شامگاه یکشنبه در دومین  شب مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم، با اشاره به نقش مرجعیت شیعه در مقابله با داعش، اظهار داشت: پس از حمله داعش به عراق، حدود دو میلیون نفر از مردم این کشور به مرجعیت شیعه لبیک گفتند و علیه تکفیری ها قیام کردند. 

وی با تاکید بر این که پس از اشغال موصل توسط داعش، جمهوی اسلامی اجازه تصرف بغداد را نداد، تصریح کرد: ایران به عراق کمک کرد تا داعش، بغداد را تصرف نکند.  

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با اشاره به نقش سردار سلیمانی و نیروهای سپاه قدس در حوادث اخیر عراق، اظهار داشت: عراقی ها می گویند حضور سردار سلیمانی موجب پیروزی و موفقیت آنان مقابل داعش شده است چرا که بعثی ها اکثریت ارتش عراق را تشکیل داده بودند و به همین دلیل سلاح های خود را به آن ها تحویل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با ابراز امیدواری از اینکه کشور عراق تا زمان فرا رسیدن اربعین حسینی از لوث وجود اشرار تروریست و تکفیری رهایی یابد تا مردم با پای پیاده به کربلا تشرف یابند، گفت: برگزاری مراسم سوگواری و اعزام زائران با پای پیاده برای حضور در حرم حسینی، نشان دهنده شور و عشق به اهل بیت(ع) است که این مسئله دشمن را با ترس و هراس و ناامیدی مواجه می کند.    

وی خاطرنشان کرد: شیعیان هیچ گاه نسبت به ظلم و ستم سکوت نمی کنند و بی تفاوت نخواهند بود و با غیرت و شجاعت خود به مقابله با آن خواهند پرداخت.  

*حمایت روسای دو قوه و مراجع تقلید از طرح امر به معروف

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح حمایت از آمران به معروف در مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: روسای مجلس و قوه قضائیه و مراجع عظام تقلید با بیانات خود و ارسال پیام هایی از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی حمایت کرده اند که قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت های جدی برخی افراد در داخل و خارج مجلس نسبت به تصویب طرح حمایت از آمران به معروف، اظهار داشت: حکومت اسلامی باید اجراکننده دستورات الهی باشد؛ امروز مجلس شورای اسلامی پس از 35 سال خواستار تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون است که برخی با جدیت مخالفت می کنند.     

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تصویب طرح آمران به معروف را در افزایش شهامت افراد برای تذکر لسانی لازم دانست و گفت: چند شهید برای تذکر لسانی تقدیم شده است و با قانونی شدن این طرح، افراد نسبت به این مسئله اهتمام بیشتری پیدا خواهند کرد.

*مجالس حسینی، سیاسی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی هیئات در قم که می گویند نباید مجالس حسینی سیاسی باشد، ابراز داشت: برخی افراد در این شهر مذهبی به برگزاری مجالس مذهبی اهتمام دارند، اما متاسفانه می گویند مجالس نباید سیاسی باشد در حالی که ماهیت قیام امام حسین(ع) سیاسی است و جنگ بر سر غصب مقام خلافت توسط یزید بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بر اساس روایات باید از کسانی که توسط خداوند ولی و سرپرست قرار داده شده اند پیروی کرد، تصریح کرد: با برپایی حکومت غیرالهی نمی توان دستورات الهی را اجرا و نظام مند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روایتی از حضرت رضا(ع) مبنی بر این که روزه روز اول ماه محرم موجب استجابت حاجت مشروعه افراد می شود، اظهار داشت: این ماه از فضیلت و حرمت هایی برخوردار است و به همین دلیل جنگ کردن در ماه محرم، حرام است اما متاسفانه دشمنان اسلام به این مسئله توجهی نکردند و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.    

*انسان نباید مادیاتی باشد

وی بر اساس روایات، اشک بر مظلومیت امام حسین(ع) را پاک کننده گناهان دانست و ابراز داشت: برای محشور شدن با اهلبیت(ع) نباید دل در گروی مادیات و دنیا داشت؛ همان گونه که انسان های الهی هیچ وابستگی به دنیا ندارند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین به برخورد خداوند با ترک اولی و خطای پیامبران اشاره کرد و گفت: حضرت یونس(ع) مدتی را به دلیل ترک اولی در شکم ماهی حصر شد که بنا بر فرموده خداوند اگر از تسبیح کنندگان نبود تا قیامت در شکم این حیوان زندانی می ماند و این مسئله نشان می دهد خطا و ترک اولی موجب تاریکی در دل انسان ها می شود.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha