دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ریکاردی

دولت فعلی فرانچسکو همان دولت بندیکت شانزدهم است. کسانی که شدیدا با اصلاحات مخالفان هستند در درون دولت فرانچسکو قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از "واتیکان اینسایدر"، "آندره آ ریکاردی" بنیاد گذار انجمن سنت اجیدیو و تاریخدان مسیحیت گفت: دولت مقر مقدس باید تغییر داده شود، دولت فعلی فرانچسکو همان دولت بندیکت شانزدهم است. کسانی که شدیدا با اصلاحات مخالفان  هستند در درون دولت فرانچسکو قرار دارند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح در دولت واتیکان گفت: اصلاح دولت واتیکان توسط او نمی تواند محدود به ادغام چند وزارتخانه همانند تغییرات ظاهری در دولت های ایتالیایی بشود. حتی ژان بیست و سوم دولتی داشت که مخالف با تغییرات بود به همین خاطر با تمرکز برای تشکیل شورای واتیکان دوم، روند نوآوری را آغاز کرد که به او در حل مشکلات کمک کرد. پل ششم، بر عکس، مدت شغلی وزرای واتیکان را 5 سال تعیین کرد و از آن زمان دیگر، این پست مادام العمر نیست از همین رو تغییرات، بستگی به تصمیم پاپ دارد.

یادآور می شود پیش از این نیز برخی شخصیت های مسیحی نسبت به ضرورت اصلاح واتیکان اظهار نظر کرده بودند.

بر عقیده این افراد، ساختار کنونی واتیکان پاسخگوی نیازهای موجود نیست و واتیکان، نیازمند تحولی اساسی در رویکرد و ساختار خود است.

علاوه بر این، بحران های ناشی از فساد جنسی و اداری در میان کشیش ها نیز، بار تبلیغات منفی علیه واتیکان را بیشتر کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha