جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت زینب

در این روزها درهای حرم از صبح تا شب به روی هزاران زائر گشوده است تا همگی بر این سخن جاودانه حضرت زینب(س) تاکید کنند که به خدا سوگند یاد ما هرگز فراموش نمی شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، محله های پیرامون حرم حضرت زینب این روزها شاهد برپایی مراسم عزاداری محرم می باشد. این مناطق بر خلاف سه سال گذشته که ناامنی رواج داشت این روزها شاهد شور مردمی قابل چشمگیری شده است.

* حضور زائران و مجاوران حرم زینبی برای اقامه عزا

پس از به ثبات رسیدن اوضاع امنیتی و بازگشت زندگی به جریان طبیعی خود منطقه حضرت زینب در ریف دمشق بار دیگر میزبان ساکنان و زائرانی است که از داخل و خارج سوریه برای برپایی عزاداری ام المصائب و برادرش حسین و اهل بیت اطهار علیهم السلام به این مکان می آیند.

هزاران جوان که برای خدمت به زائران حضرت زینب داوطلب شده اند به گروه های مختلف تقسیم شده و با برپایی خیمه هایی به ارائه نوشیدنی و غذایی مختصر به زائران و عزاداران می پردازند.

* امنیت در جوار عقلیه ی بنی هاشم

یکی از این جوانان داوطلب به نام محمد که مشغول خدمت به زائران حضرت زینب(س) است به پایگاه لبنانی العهد می گوید: امسال از جهت تجهیزات و استقبال مردمی خیلی از سال گذشته بهتر است چرا که در مرحله گذشته زائران و ساکنان این منطقه اوضاع دشواری داشتند و شاهد اصابت خمپاره به اطراف حرم بودیم اما اکنون به برکت دختر رسول خدا(ص) در امنیت هستیم و به زائران حضرت زینب در ایام عاشورا خدمت می کنیم و این کار کوچک خود را به روح مطهر امام حسین هدیه می کنیم که در دهم محرم به شهادت رسید.

ابوعلی صاحب مغازه عطر فروشی در نزدیکی حرم مطهر می گوید این روزها منطقه حضرت زینب(ص) شاهد روی آوردن زائران است و پس از امنیت کامل این منطقه زائران از کشورهای مجاور مانند عراق و لبنان نیز به زیارت مشرف می شوند و این می تواند موجب رونق اقتصادی دوباره منطقه بشود و این از برکت وجود حضرت زینب است.

آمادگی حسینیه های همجوار برای پذیرایی از عزاداران

تکایای اطراف حرم نیز با تصاویر عاشورایی آراسته شده و حسینیه های زیادی درهای خود را به روی عزاداران گشوده اند و هیئت های عزاداری در خیابان ها به حرکت در آمده اند و این در حالی است که پرچم سیاه عزا بر فراز گنبد مطهر حرم حضرت زینب به اهتزاز در آمده تا نشانگر فرا رسیدن ایام مصیبت اهل بیت باشد. در این روزها درهای حرم از صبح تا شب به روی هزاران زائر گشوده است تا همگی بر این سخن جاودانه حضرت زینب تاکید کنند که به خدا سوگند از یاد ما هرگز فراموش نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha