دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
الله وردی

حوزه/ اصل کلی حاکم بر عزاداری های ایام محرم و صفر این است که عزادی سیدالشهدا(ع) به معرفت افزایی منجر گردد تا همه مستعمین از شور حسینی به شعور حسینی برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، به شاخصه های عزاداری مطلوب از نگاه اهل بیت(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: عزاداری مطلوب دارای شاخصه های بسیاری است و در اولین گام باید مورد رضایت امام زمان (عج) باشد، یعنی در حرکتی بر خلاف آموزه های اهل بیت(ع) انجام ندهیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان ادامه داد: بهترین الگو برای ما در برگزاری عزاداری مطلوب، خود اهل بیت(ع) هستند. باید سیره این بزرگواران را استخراج و به کار ببندیم.

وی، برگزاری ساده عزاداری و بدون تشریفات و تجملات را دومین شاخصه عزاداری مطلوب برشمرد و  گفت: بسیاری از بزرگان هم بر این مهم  که عزاداری ها به دور  از تجمل و ساده برگزار گردد، تاکید کرده اند تا در هر خانه ای  به راحتی محبان اهل بیت(ع) به عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی تصریح کرد: اصل کلی حاکم بر عزاداری های ایام محرم و صفر این است که عزادی سیدالشهدا(ع) به معرفت افزایی منجر گردد تا همه مستعمین از شور حسینی به شعور حسینی برسند.

مدیر حوزه علمیه کرمان با تاکید بر این که امروز باید خروجی عزاداری ها معرفت افزایی نسبت به شعایر الله باشد، خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) در کلماتی کاملا روشن به بیان اهداف قیام خود پرداخته اند، ولذا باید در عزاداری ها بجای صرفا برگزاری یک مجلس احساساتی،  منجر به بصیرت  و معرفت افزایی گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha