یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: همه افتخار روحانیت، به لباس و حرکت در مسیر خدا و ولایت و تبليغ براي دین خداست؛براي ترويج علوم ديني روحانيت بايد در معرض ديد جامعه اسلامي قرار داده شوند تا ديگران بتوانند به راحتي از آن‌ها استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  ایشان امروز در ديدار  جمعي از روحانيون مبلغ در نيروهاي مسلح  با بیان این که تبلیغ بیانگر فضل و کمال روحانیت است اظهارداشتند: همه طلاب باید بدانند که آنچه برای  ما افتخار است، لباس روحانیت و حرکت در مسیر خدا و ولایت و تبليغ براي دین خداست؛: براي ترويج علوم ديني روحانيت بايد در معرض ديد و دسترس جامعه اسلامي باشند تا ديگران بتوانند به راحتي از آن‌ها بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کردند:  از جمله مسایلی که روحانیون باید در کار خود دقت نظر داشته باشند، تقسیم بندی اوقات کاری است که باید از وقت خود بهترین استفاده را ببرند؛ روحانيت بايد به فعاليت در اوقات كاري خود توجه خاصي داشته باشد، و غفلت از اين موضوع تهديد کننده است.

حضرت آیتالله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: تبلیغ دین خدا، رسالتي است كه خداوند براي انبيا تعيين كرده و امروز این رسالت از طریق پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده است.

ایشان  افزايش اخلاص در اعمال را راهكاري براي تقويت جايگاه معنوي افراد دانسته  و ابراز كردند: در امور ديني و علمي، ماديات دنيايي نباید هدف باشد، زيرا خداوند مزد اصلي را در روز قيامت خواهد داد.

این استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کردند: روحانيت  وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند و کوتاهی در آنها به هیچ عنوان جایز نیست، بسیاری از این وظایف نیز به امتحانی برای سنجش ماست؛ افرادي كه به وظايف خود عمل نكنند در دنيا بايد پاسخ‌گوي عدل اسلامي باشند و در روز قيامت نيز بايد پاسخ‌گوي عدل الهي باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این مطلب که خداوند به همه اعمال ریز و درشت ما نظر دارد، اظهارکردند: هر کاری که می کنیم در محضر خداست و فرشتگان هم از آن نسخه برداری کرده و در روز قیامت علاوه بر اعضا و جوارح و زمین وزمان علیه ما شهادت خواهند داد.

ایشان گفتند: همه ما باید به آنچه که می کنیم، پاسخگو باشیم و روحانیت که وظیفه تربیت مردم را نیز به عهده دارد وظیفه سنگینی بر دوش گرفته و باید این مسیر را به خوبی طی کند تا بتواند در روز قیامت از وظیفه ای که انجام داده دفاع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha