جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حکیم الهی

حوزه/ معاون بین‌الملل جامعة المصطفی با اشاره به این که کنگره خطر جریان‌های تکفیری می‌تواند اسلام هراسی را در دنیا از بین ببرد تصریح کرد: این کنگره می‌تواند به وحدت و اتفاق آرا علمای اسلام کمک کند و نقش مهمی در بیداری و آگاه‌سازی مسلمانان داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکیم الهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری کنگره جهانی خطر جریان تکفیری در قم اظهار کرد: ایجاد تفرقه بین جوامع اسلامی توسط قدرت‌های استکباری به ویژه انگلستان، برنامه‌ریزی می‌شود و این کشورها به دنبال تسلط بر منابع کشورهای اسلامی هستند.

وی بیان کرد: یکی از راه ‌هایی که این کشورها از آن برای استعمار بلاد اسلامی استفاده می‌کنند، ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ایجاد احزاب و گروه‌ها و فرقه‌های متعدد بین آن‌ها است تا تسلط خود را بیشتر کنند.

معاون بین‌الملل جامعة المصطفی ادامه داد: در سال‌های گذشته یکی از پدیده‌های شومی که در کشورهای اسلامی رخ داده است تکفیر است که به دنبال نابود کردن اسلام هستند و تفاوتی بین شیعه و سنی برای آن‌ها ندارد.

وی با بیان این که یکی از عوامل گرایش به این گروه‌ها، عدم آگاهی نسبت به عملکرد و تبار آنان است گفت: چنانچه بتوانیم این گروه‌ها را ریشه‌یابی کرده و اهداف آن‌ها را برای مسلمانان تبیین کنیم و علمای جهان اسلام مواضع روشنی داشته باشند جوان‌ها کمتر جذب آن‌ها می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکیم الهی با اشاره به این که کنگره خطر جریان‌های تکفیری می‌تواند اسلام هراسی را در دنیا از بین ببرد تصریح کرد: این کنگره می‌تواند به وحدت و اتفاق آرا علمای اسلام کمک کند و نقش مهمی در بیداری و آگاه‌سازی مسلمانان داشته باشد.

پیامدهای  مثبت کنگره

معاون بین‌الملل جامعة المصطفی با بیان اینکه برای اولین بار است که با این حجم و در این وقت حساس چنین کنگره‌ای توسط حوزه علمیه و مرجعیت برگزار می‌شود ابراز داشت: این کنگره پیامدهای بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت که یکی ایجاد همگرایی بین علمای شیعه و سنی است.

وی مطرح کرد: پیامد دیگر این کنگره ایجاد وحدت جمعی بین علمای اسلام در مبارزه با پدیده‌های اسلام هراسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکیم الهی با بیان اینکه ایجاد احساس مسئولیت در بین علمای اسلام از دیگر پیامدهای مهم این کنگره است گفت: از آنجا که مسلمانان در مسائل دینی و رفتارهای اجتماعی از علما تبعیت می‌کنند و همواره در برخوردهای سیاسی خودشان از علما رهنمون می‌گیرند، این کنگره می‌تواند نقش بسزایی در بین گرایش‌های مختلف مسلمانان داشته باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه گرایش به گروه‌های تکفیری توسط برخی از علمای جاهل صورت گرفت است و علمای اسلام با روشنگری می‌توانند بارزترین نقش را در مبارزه با این پدیده و از بین بردن داعش داشته باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha