پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صدیق

امام جمعه موقت تهران گفت: از 72بخش اسم اعظم هرکدام از انبیای یک بخشی داشتند ولی همه این 72بخش در ذات پیامبر اکرم (ص)متجلی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در دومین اشکواره نوجوانان عاشورایی،در دارالقرآن علامه طباطبایی، گفت: این محفل در بیت عرفان و معنویت و همه زیبایی های باطنی و عرشی و علمی برگزار می شود.

      وی افزود: آثار مرحوم علامه از نماز شب ها و خلوت هایی که با خدای خود داشتند و مجموعه این فضایلی که این خانه این فضایل را به خود دیده است، تداعی خواهد شد و حضرت سیدالشهدا (ع)دریایی است که همه   امواجش زیباست، زیرا حضرت خدایی بودند و هرچه خدایی است، زیباست.

امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: خداوند همه زیبایی های خود را در وجود انسان قرارداده است، زیرا آدم جلوه گاه صفات خداوند متعال است؛ انبیای الهی در میل زیبایی های ذات احدیت یک بخشی داشتند؛ از 72بخش اسم اعظم هرکدام از انبیای یک بخشی داشتند ولی همه این 72بخش در ذات پیامبر اکرم (ص)متجلی بود.

وی گفت: جوانان ما نباید اسیر شیاطین و هوای نفس شوند زیرا آزادی خود را تسلیم شیطان می شوند؛ گناه و ارتباطات و خائنانه و خشنود کردن شیطان چیزی جز تباهی و زشتی در خود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: کسی که رزمنده و جهادگر بوده است ودر جبهه به شهادت رسیده است، اجرش فوق ندارد، زیرا مقام علیت پیدا کرده است؛ ولی معصوم (ع)فرمود که کسی که می توانست گناه کند و این کار را نکند اجرش کم از شهید نیست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حرارت عشقی در وجود مومنان نسبت به امام حسین(ع) است که کسی نمی تواند آن را خاموش کند؛ هر کسی به امام حسین(ع) وصل شود زیبا می شود و این زیبایی همیشه تاریخ وجود داشته است.

وی گفت: امام حسین(ع) سرمنشا زیبایی هاست، زیرا ذوب خداوند بودند؛ امام هرجا که صورت به صورت یکی از شهدا گذاشتند به معنی کپی برابر اصل بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: زیبای در پرتو وصل شدن به خداوند و رعایت عدالت و ایمان و تقوا شکل می گیرد؛ علما و دانشمندان ما با وارستگی و آزادی خود این زیبایی را به منصه رسانند؛ عدالت از مظاهر آزادی است و باید این عدالت در همه جا متبلور باشد و اگر این زیبایی را حس نمی کنیم به واسطه عدم رعایت این زیبایی هاست.

حجت الاسلام والمسلمین  صدیقی گفت: توبه از همه انسان ها نیکوست، ولی از جوانان زیباتر است؛ جوانان اگر توبه کار باشند خداوند روح آنها را جلا می زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha