یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
داعش

حوزه/ دشمنان نظام و شیعه، در صدد بودند تا با پرورش و رشد گروه های تکفیری، اختلاف شیعه و سنی را برانگیزند، ولی با بصیرت و دور اندیشی مراجع شیعه این فتنه خنثی شد.

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به اهمیت برگزاری« کنگره بین‌المللی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» توسط دو تن از مراجع عظام تقلید اظهارداشت: گردهمایی علمای اسلام، فی نفسه دارای ارزش بالای تاثیر گذاری است.

سید ابراهیم ربانی با بیان این که، موضوع داعش برخاسته از تفکرات صهیونیستی است افزود: برگزاری کنگره ضد تکفیر بررسی مسئله روز، ارزش و اهمیت کار را بالا می برد، همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی، مورد تهاجم اعمال خشونت بار فرقه های تکفیری تروریستی آنها بوداند.

ربانی با بیان این که تاثیرات این کنگره در جهان اسلام و دیدگاه بشریت اثر گذار خواهد بود، ادامه داد: دشمنان نظام و شیعه، در صدد بودند تا با پرورش و رشد گروه های تکفیری، داعش و القاعده، اختلاف شیعه و سنی را برانگیزند ولی با بصیرت و دور اندیشی مراجع شیعه این فتنه خنثی شد و یکی از نتایج این کنگره تایید همه علمای جهان اسلام، به همگرایی شیعه و سنی با محوریت توحید و قبله و پیامبر(ص) واحد هستند .

وی تصریح کرد:در کنگره جهانی فرقه های تکفیری با رویکرد های تقریب مذاهب،فرهنگی،سیاسی داخلی و بین المللی و منطقه ای سندی تنظیم شده  تا علمای جهان اسلام با دست باز در مقابل گروه های تکفیری و داعش بیاستند .

این استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در پایان با بیان اینکه؛ نتایج این نشست بصورت جدی پی گیری شود تاکید کرد: فرصت های که این کنگره به وجود خواهد آورد، باید به نحو احسن استفاده کرد، و نتایج کمیسیون های مورد بحث را پی گیری کرده تا به نتایج و اهداف والای خود برسد .انتهای پیام 16/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha