چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عاملی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: با انتقاد از الگوهای موجود در جامعه امروزی خاطر نشان کرد: تغییر الگوهای جامعه از علما و عرفا به افرادی همچون خواننده ها و فوتبالیست ها، موجب تخریب تمدن اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، دوشنبه شب، در مسجد دانشگاه تبریز، با اشاره به نقش موثر تهذیب نفس در زندگی آرمانی انسان، گفت: تهذیب نفس یکی از عومل مهم رسیدن به زندگی آرمانی و الهی است.

وی با اشاره به این که لذت های مادی سیر صعودی ندارند و مقطعی هستند، عنوان کرد: لذت های معنوی با توجه به استعدادهای افراد، انسان را به درجه ای از کمال می رساند که در همین دنیا به سفره های بهشتی دست می یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیر نماز در تهذیب نفس، گفت: نماز انسان را در موازات حق قرار می دهد و میزان سنجش اعمال انسان نیز بر اساس کیفیت نماز او است.

وی افزود: افرادی که به درجاتی از کمال و عرفان رسیده اند به واسطه نماز بوده و هر آنچه که خداوند به انسان می دهد، در نماز عطا می شود.

این استاد اخلاق ادامه داد: زمانی که انسان از تفاخر به منیت های مختلف از جمله موقعیت اجتماعی، مدرک تحصیلی، پست و مقام و نسب دوری کند، به حقیقت وجودی خود یعنی توحید دست می یابد.

امام جمعه اردبیل در ادامه نقش تاثیرگذار خانواده را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تمدن ها با از بین رفتن نهاد خانواده، آموزش و پرورش و از بین بردن الگو ها، از هم پاشیده می شود.

وی گفت: اگر نهاد خانواده تخریب شود، تمدن از بین می رود و خرابی بنیاد خانواده در این است که از زن، عنوان مادری گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: خراب شدن نظام آموزش و پرورش با تضعیف جایگاه اجتماعی معلم صورت می گیرد که این مسئله نیز در تخریب تمدن نقش ویژه ای دارد.

وی همچنین با انتقاد از الگوهای موجود در جامعه امروزی، خاطر نشان کرد: تغییر الگوهای جامعه از علما و عرفا به افرادی همچون خواننده و فوتبالیست، موجب تخریب یک تمدن اسلامی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به فضیلت های شب زنده داری و عبادت، عنوان کرد: شب زنده داری موجب می شود تا ذائقه های افراد خدایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی خود را با اراده خداوند هماهنگ کند، تمام ذرات عالم با اراده وی هماهنگ می شود و کارهای نشدنی را ممکن می کند.

این استاد اخلاق تاکید کرد: اگر یک انسان باکرامتی در یک جامعه باشد، تمام برنامه های مبتذل ماهواره ای بی اثر می شود.

وی همچنین گفت: باید تابع سیره معصومین(ع) باشیم و از آداب و رسوم غلط در زندگی مخصوصا از تشریفات و عرف های نسنجیده در امر ازدواج دوری کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha